Prisijungę piliečiai
    Atgal

    Atgal Toliau Alkoholizmo mažinimas

    Audronė Šimelienė , 2011 m. liepos 8 d.
    Soc. reikalai Sveikata
    Vystomas

    Problema

    Žmonės kalba, kad Lietuva pirmauja pagal alkoholizmo mastus. Kad ir kaip kai kuriems iš mūsų patiktų atsipalaiduoti ir pakvailioti apsvaigus nuo alkoholio, reikia pripažinti, kad valstybiniu mastu alkoholizmas - itin opi problema. Todėl reikia ieškoti būdų, kaip šią problemą spręsti.

    Sausas įstatymas galioja kai kuriose islamiškose šalyse (Artimuosiuose Rytuose, Šaiurės Afrikoje, Azijoje). Skandinavijos šalyse galioja griežta prekybos alkoholiu kontrolė. Daugelyje šalių yra ribojama prekyba alkoholiu rinkimų laikotarpiu.

    Matom, kad kraštutinės alkoholio kontrolės priemonės yra taikomos įvairiose geografinėse zonose ir kultūrose. Kokias priemones būtų galima taikyti Lietuvoje?

    Palaikančiųjų skaičius: 140

    Sprendimo palaikymas: 52,86%

    Sprendimai
    Pasiūlymo nr. / Pavadinimas Autorius Sprendimą palaiko
    1. Alkoholizmo mažinimas

    Lietuva nėra pasiruošusi visiškam prekybos alkoholiu draudimui. Nėra reikalo aiškinti priežasčių - tai akivaizdu. Tačiau laikinas, periodinis tautos apsivalymas nuo alkoholio galbūt būtų visai įmanomas. O nauda - neabejotina:

    -žmonių, kurie jau yra ant alkoholizmo ribos, organizmai apsivalytų ir galbūt kas nors tokiu būdu išvengtų ligos;

    -žmonės, kurie jokiais būdais nesijaučia priklausomi nuo alkoholio, tačiau po taurelę ar bokalą išlenkia beveik kasdien, galėtų įsitikinti, kad priklausomybė yra labai klastinga ir sėlina nepastebimai;

    -sumažėtų paauglių dalyvavimas išgertuvėse, dėl to sumažėtų nusikalstamumas;

    -jaunimas blaiviomis galvomis ieškotų įvairesnių bendravimo būdų, ir kažkas tikrai surastų naudingos sau veiklos;

    -kažkas per tą laiką išvengtų neįgalumo ir ankstyvos mirties; ir t.t.

    Imkime pavyzdį iš kitų kultūrų - Maroke ir kitose islamo šalyse prekyba alkoholiu griežtai draudžiama Ramadano laikotarpiu, Indijoje - kai kurių valstybinių švenčių metu ir pan. Lietuvoje turime didžiąją savaitę, advento laikotarpį. Ar būtų įmanomas visiškas prekybos alkoholiu draudimas (įskaitant barus, reklamą ir pan.) tam tikrą laikotarpį - kažkur nuo savaitės iki mėnesio? Galima šio pasiūlymo ir nesieti su religinėmis šventėmis - pagal alkoholio suvartojimo įvairiais laikotarpiais statistiką reikėtų tiesiog parinkti tinkamiausią.

    Aišku kyla grėsmė, kad tai kažkiek atsilieps ekonomikai (ką be abejonės netruks pastebėti alkoholio lobistai), bet, na tegul šiuo laikotarpiu išeina visi susiję barų, alkoholio gamyklų darbuotojai priverstinių kasmetinių apmokamų atostogų, ir neigiamas efektas nebūtų toks jau baisus.

    daugiau įžvalgų apie alkoholio daromą žalą išsako psichologas ir vienuolis Donatas Janickis

    2. Viešojo maitinimo įstaigų neprekiaujančių svaigalais skatinimas

    Visi matome, kad būti blaiviam ne tik kad nepopuliaru, bet ir keista. Galima rasti įvairių vietų, kur surasime sau jaukią aplinką, žmones, maistą, tačiau retai, kur rasime vietą, kur alkoholiniais gėrimais neprekiaujama. Todėl siūlau sumažinti PVM mokestį iki 15%, viešojo maitinimo įmonėms, kurios nepardavinėja jokių psichoaktyvių medžiagų. 

    5. Alkoholis - Narkotikas

    Siūlau kirsti alkoholizmo šaknis - alkoholinių gėrimų platinimą nepilnamečiams ir nepilnamečių alkoholinių gėrimų vartojimą.

    ...

    • Šiuo metu Lietuvos Respublikos įstatymai draudžia nepilnamečiams parduoti alkoholinius gėrimus ir tabako gaminius. Pardavėjoms bei įmonėms už tokius pažeidimus yra skiriamos piniginės baudos: pardavėjoms – nuo 50 iki 1 000 litų, įmonėms – nuo 500 iki 3 000 litų.
    • Administracinių teisės pažeidimų kodeksas už tabako gaminių, alkoholio pirkimą ir perdavimą nepilnamečiui numato baudas nuo 250 iki 500 litų.  

    Naujausio UNICEF, Jungtinių tautų vaikų fondo atlikto tyrimo duomenimis paaiškėjo, kad Lietuvoje alkoholio vartojimas 11, 13 ir 15 metų amžiaus vaikų tarpe yra didžiausias (26.76%) iš visų 29, turtingomis laikomų, tyrime dalyvavusių šalių. Daugiau negu ketvirtadalis Lietuvos 11, 13 ir 15 metų amžiaus vaikų pripažino buvę girti daugiau negu du kartus (!!!).

    Nuotrauką nukopijavau iš interaktyvios tyrimo rezultatų peržiūros: http://www.unicef-irc.org/Report-Card-11/

    Turbūt nereikia būti Einšteinu, kad suprasti, jog alkoholis yra narkotinė medžiaga, bendrai atitinkanti absoliučiai visus narkotinės medžiagos kriterijus, įskaitant ir galimą psichologinę bei fizinę priklausomybes. Alkoholis netgi yra žymiai pavojingesnis už tam tikrus nelegalius narkotikus pvz. - marihuaną (žr. Alkoholis ir Marihuana: http://archive.saferchoice.org/content/view/24/53/)

    Štai dar vienas pavyzdys:Štai taip 1994 metais Daktaras Jack E. Henningfield iš Nacionalinio Instituto dėl Piktnaudžiavimo Narkotikais (angl. – National Institute on Drug Abuse (NIDA)) ir Daktaras Neal L. Benowitz iš Kalifornijos Universiteto San Fransiske (angl. University of California at San Francisco) pagal šešis kriterijus įvertino šešis dažniausiai piktnaudžiaujamus narkotikus. (Šaltinis: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=445512932192895&set=pb.394931960584326.-2207520000.1372278363.&type=3&theater)

    Todėl už alkoholio platinimą nepilnamečiams siūlau taikyti narkotikų platinimo nepilnamečiams bausmę, t.y. - BK 261 straipsnis. Narkotinių ar psichotropinių medžiagų platinimas nepilnamečiams. Tas, kas platino narkotines ar psichotropines medžiagas nepilnamečiams, baudžiamas laisvės atėmimu nuo trejų iki dvylikos metų.ir BK 264 straipsnis, 2 dalis. Tas, kas padėjo nepilnamečiui įsigyti, vertė, lenkė ar kitaip jį pratino ne gydymo tikslais vartoti narkotines ar psichotropines medžiagas, baudžiamas laisvės atėmimu nuo trejų iki dešimties metų.

    Šiuos atsakomybės pakeitimus siūlau išplatinti taip garsiai, kad girdėtų visa Lietuva - per visas žiniasklaidos priemones: naujienų portalus, radiją, televizijos žinias ir t.t. Žodžiu, kad visi žmonės žinotų, kad už alkoholio platinimą nepilnamečiams yra taikoma nauja atsakomybė nuo 3 iki 12 metų laisvės atėmimas. Kuo daugiau žmonių sužinos, kad už alkoholinių gėrimų tiekimą nepilnamečiams yra griežtinamos bausmės - tuo daugiau žmonių atsisakys nepilnamečius aprūpinti alkoholiu. Prekybos centrai aktyviau tikrins asmens dokumentus. Alkoholis - Narkotikas 

    Daugiau
    4. Akcizo didinimas

    Didinti akcizą, kad alkoholis taptų prabangos preke.

    7. Griežtas alkoholio reklamos ribojimas, bei didesnis, faktais pragrįstas, neperdėtas ir nepasaldintas švietimas
    Griežtas alkoholio reklamos ribojimas, bei didesnis, faktais pragrįstas, neperdėtas ir nepasaldintas švietimas....

    Neskatinkime šešėlio, nedarykime sau blogiau, žmonės kaip gėrė taip gers, visi turi savų priežasčių kodėl taip daro. Aš dar siūlau nuimti dabar galiojančius draudimus:

    • Alkoholis iki 22h.
    • Neblaivus viešoje vietoje.
    • Gėrimas viešoje vietoje.
    • Prie viso šito siūlau dar sumažinti akcizą ~30%.

    Argumentai:

    • Jei piktnaudžiauja nepilnametis - jam nesvarbu kur, jis už savo veiksmus neatsako, yra baudžiami tėvai, tačiau kai kurie tėvai nėra baudžiami, nes jie arba patys alkoholio ar bet kokių kitų svaigalų aukos, arba jiem tiesiog nusispjaut. Tokių tėvų patikėkit daug. Labai netgi daug.
    • Kaip man grįžti namo jeigu aš po vakarėlio apsvaigęs? Taksi sakote. Ne visi turi pinigų taksi, o kai komisariate paskelbiamas reidas gaudyti neblaivius yra atvejų, kai ištraukė iš taksi ir nuvežė į komisariatą arba išvedė lipant laiptais iš svetimos laiptinės, nes tiesiog sutapo, kad ten tuo metu buvo policininkai ir jie pasinaudojo proga nors nebuvo jokių pažeidimų. Trumpai - baudžiami nekalti žmonės, dažniausiai įspėjimais, nes tokie atvejai buna tik kartą padoriam žmogui, bet sugadinta naktis ir t.t.
    • Padidėjas smurtas šeimoje, nes nėra kur gerti. Alkoholikai ir kiti asmenys tuo piktnaudžiauja namie, labai gerai atspindi dabartinė situacija lyginant su buvuse situacija prieš įvedant draudimus.
    • Namai - ne kokia vieta vakarėliui, neįdomu. Yra klubai, tačiau vėlgi situacija kaip grįžt namo, o jeigu nenoriu namo?
    • Šie draudimai neefektyvūs, tą rodo statistika ir man užtenka dažniau iš namų išlįsti, kad tai pamatyti.
    • Šešėlinė ekonomika.
    • Uždraustas vaisius saldesnis.

    Kontraargumentai:

    • Gali padaugėti šiukšlių gamtoje, kurių ir taip nėra mažai, bet sunkiau prieinamose vietose turėtu sumažėti.

    Mano nuomonė:

    • Nėra tobulo sprendimo spręst šitai problemai, tiesiog bandau realiai žiūrėti į tai kas dabar vyksta ir bandyti, bent kažkiek sumažinti esamas problemas, kuo mažiau padidinant kitas problemas.
    • Kas per daug tas nesveika.
    • Aš alkoholio nevartoju, nei lašo, jau 1,5 metų.

    Faktai:

    Deja įrodymų dėl minėtų įvykių neturiu, nes pareigūnai sulaikę atima iš karto telefonus, kameras ir visokią kitokią techniką, kuri gali būti panaudota prieš juos.

    Daugiau
    8. Specialų banko kortelių išdavimas

    Idėja tokia kad žmonėm turintiem problemų su alkoholiu, įpač asocialiom šeimom, kuriose girtuokliaujama ir šeima yra išlaikoma valstybės, vietoj tiesioginių išmokėjimų grynais išduoti bankines korteles į kurias butu pervedami pinigai, tačiau pinigų iš jų išgryninti nebutų įmanoma tik pirkti prekes taip pat už alkoholį su tokia kortele tiesiog nebutu galima atsiskaityti. 

    6. Alkoholio prekybos cenzas

    Pagal fiziologiją žmogaus smegenys vystosi iki 25 metų, todėl toks amžius būtų mokslu pagrįstas, tačiau pvz. JAV yra nustačiusios 21 metų cenzą, todėl siūlau bent jau neatsilikti nuo JAV, o galbūt ir aplenkti. 

    3. Alkoholį įsigyti leisti tik nuo vyresnio amžiaus

    Aš manau, kad galima būtų pakoreguoti alkoholio įsigyjimo įstatymą, leidžiant alkoholinius gėrimus įsigyti ne nuo 18 metų, o, pavyzdžiui nuo 19 ar 20 metų.

    Atšaukti
    Susiję pasiūlymai
    Pasiūlymas Būsena Pasiūlymą palaiko
    Privalomas kasmetinis sveikatos tikrinimasis Vystomas 8
    Pilietinė iniciatyva "Už blaivią", patvirtinta VRK, iš esmės keičianti Alkoholio kontrolės įstatymą Įstatymų leidybos iniciatyva 1
    Susiję balsavimai
    Visiškas alkoholio reklamos uždraudimas
    Prisijunkite, jeigu norite komentuoti
    Argumentai
    • 14 Palaiko
    • 21 Neutralūs
    • 14 Kritikuoja
    • 9 Siūlo
    Justinas Dūdėnas kritikuoja sprendimą Nr.1 :
    Jei žmogus negaus kažko tik todėl, kad nuo jo slepiama, jam draudžia, o jis pats to nepasiekia, vos pajėgęs jis tą pasiims pats. Jei žmogus visuotinai laikomas kvaileliu, negalinčiu atskirti gėrio nuo blogio, jis palaipsniui tokiu ir tampa. Reklamą, kaip įtakos vaikams priemonę, sutinku kad galima riboti. Bet riboti produkto prieinamumą reiškia paversti jį paslaptimi ir uždraustu vaisiumi.
    15. 2012-01-15 19:05
    Audronė Šimelienė: Mano nuomone, reklamą ir prieinamumą vaikams, paaugliams ir dar žaliam jaunimui būtina visiškai suvaržyti, o tėvų darbas juos dorai auklėti. Tačiau suaugusiems ribojant produkto prieinamumą, tai jis netampa paslaptimi ar uždraustu vaisiumi, jis tik būna nepasiekiamas kada panorė...jus. Ir jeigu dėl to nors keli alkoholio mėgėjai taip ir liko jo nenusipirkę ir neišgėrę, tai jau ir tai gerai. Gal nors jie tą kartą laiku grįžo į namus, gal nesukėlė triukšmo namuose, gal pabendravo su vaikais, gal vairavo blaivi ir t.t. Daugiau
    15.1 2012-01-15 22:32
    Baubas Visagalis: Justino labai taikli įžvalga. Kita įžvalga būtų tokia: kodėl šaržuojamas susidorojimas su alkoholiu kaip pasėkme, bet neminimos studijos/tyrimai ieškantys šios pasekmės priežaščių?

    Antra, žiūrint į kitų šalių patirtį ir studijas, draudimai apeinami ir sukelia šalutinius efektus. Pvz http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12850064 , daugiau tyrimų minima http://en.wikipedia.org/wiki/Dry_county#Criticism... .

    Ir kad jau taip rūpinamės jaunimu, patys grįžkime į jaunas dienas, į istorijos pamokėles, ir prisiminkime http://en.wikipedia.org/wiki/Prohibition_in_the_United_States .

    Mums reikia tyrimų, ne nuomonių ar nuojautų, reikia nuolatinių tyrimų, tyrimų, tyrimų ir išvadų. Ir jau tuomet susėsti ir Blaiviu Protu (atminkime - protą temdo ne tik alkoholis) spręsti tuomet jau aiškią problemą.
    Daugiau
    15.2 2012-01-20 14:21
    Darius Juškevičius: Apeliuodamas į blaivų protą pats rašai komentarą ne į temą ir cituoji šaltinėlius apie prohibiciją ir tyrimus apie pailgėjusias girtuoklių keliones į prekybos alkoholiu oazes. Tačiau alkoholio pardavimo draudimas yra absoliučiai nesvarstomas ir nesiūlomas. Kalba eina apie alkoholio REKLAMOS draudimą. Tai viena.

    Antra, mano nuomone klaidingas paplitęs įsitikinimas, kad alkoholio vartoji...mas yra kitų negerovių pasekmė, o ne priežastis. Daugeliu atveju tai netiesa arba tas santykis 30:70 priežasties naudai. Pavyzdžiui, aukštas mokyklinukų girtuokliavimo lygis yra tikrai ne dėl to, kad jie skursta, depresuoja, kad juos paliko mergina ar vaikinas, klasėje tyčiojasi, tėvai nemyli ar t.t. Jie geria nes tai visuomenėje yra priimtina maišto forma, suaugusiųjų gyvenimo rutina. Apie tai, kad alkoholis yra negerovių priežastis lygioje vietoje, įrodymų pateikė neseniai išleista ilgalaikė Harvardo studija. 75 metus buvo stebimi 268 vyrai, Harvardo studentai ir absolventai, siekiant išsiaikškinti, kokie veiksniai lemia laimingą gyvenimą. Tarp daugybės kitų išvadų, reikšmingiausia buvo ši: "“Alcoholism is a disorder of great destructive power.” In fact, alcoholism is the single strongest cause of divorce between the Grant Study men and their wives. Alcoholism was also found to be strongly coupled with neurosis and depression (which most often follows alcohol abuse, rather than preceding it). Together with cigarette smoking, alcoholism proves to be the #1 greatest cause of morbidity and death. And above a certain level, intelligence doesn’t prevent the damage." Paskutinis sakinys ypač svarbus, nes mūsuose paplitusi nuomonė, kad prasigeria tik apykvailiai, neišsilavinę nieko gyvenime nesiekiantys ir nepasiekę tipeliai. O protingieji "geria kultūringai" ir jiems reikalinga reklama, kad galėtų geriau apsispręsti ko čia saikingai išgėrus. Na, taip nėra.
    Mokslinės studijos sako, kad efektyviausios kovos su dideliu alkoholio vartojimu priemonės - reklamos draudimas ir preinamumo ribojimas (dėmėsio! RIBOJIMAS, ne draudimas) http://www.who.int/substance_abuse/expert_committee_alcohol_trs944.pdf (dokumente 5 dalis, psl. 24-34)
    Daugiau
    15.3 2013-11-19 21:12
    Simonas Audickas palaiko sprendimą Nr.1 :
    Gal kada nors evoliucionuosim su idėja, kaip islandai su rūkymu, kad tai būtų pardavinėjama su gydytojo receptu ir tik vaistinėje :)
    3. 2011-07-12 12:40
    Audronė Šimelienė: Šis Simono pasiūlymas yra nuostabus, kad tik greičiau priaugtume iki jo...
    Ir žmogeliui nauda: prieš norėdamas prisigerti, pirma apsilankytų pas gydytoją, pasitikrintų sveikatą. Žinoma gydytojas patartų negerti, nes ir taip spaudimas šokinėja, širdis vos klaksi, plaučiai gargaliuoja, kepenys... padidėjusios...Gydytojo žodis yra šventas, žmogeliui noras išgerti jau dingęs, jis susirūpinęs savo sveikata, gavęs pluoštą vaistų receptų, neramus grįžtą į namus. Nesvarbu, kad neramus, bet svarbu, kad susirūpinęs savo sveikata... Čia aš pajuokavau :)
    Bet idėja iš tiesų labai gera. Aš tik už ją, bet norint ją įgyvendinti, reikia pradėti nuo mažesnių žingsnelių, ir tas mažas didelis žingsnelis būtų alkoholio prekybos draudimas nors vieną savaitę. Aš būčiau už prieškalėdinę savaitę.
    Daugiau
    3.1 2011-07-15 22:40
    Saulius Kuprėnas: Jau užtenka, kad dibilu mane laiko vaistinėse, tipo aš negaliu perskaityti informacinio lapelio, savo tipinių ligų nežinau, ir be recepto neparduoda. Gydytoja visvien išrašo panašių veikliųjų medžiagų vaistus. Kad tik sunkiau žmogui, jokio sprendimo pats negali priimti.
    3.2 2013-04-04 14:41
    Aurelija Orlova: Idėja gera, tačiau reikės sustiprinti gydytojų priežiūrą dėl kyšių ėmimo.
    3.3 2013-07-12 10:35
    Andrianas Krutoguzenko palaiko sprendimą Nr.1 :
    Degtukų lengvas prieinamumas vaikui, tai didelė gaisro tikimybė. Alkoholio prieinamumas per daug lengvas. Dauguma alkoholį pradeda vartoti nuo jaunumės ir tampa jo vergais. Nesvarbu,kad kalba apie kultūringą gėrimą, visviena jie vergai. Visi puikiai supranta,kad alkoholis tai legalus narkotikas,o jei taip, tai kalba gali būti tik apie priklausomybes. Jei kalbame apie priklausomybes, tai jau ligoniai. Dauguma visuomenės serga šia liga ir nesuvokia, kad tai liga. Alkoholio prieinamumą būtina nuosek...liai kasmet riboti, didinti kainas, po to galima įvedinėti papildomus sveikatos mokesčius ir dar po truputį auginti visuomenės sąmoningumą. Laisvė be patirties nieko neduoda,o tik išdarko asmenybę ir ją pražudo. Suaugę protingi žmonės savo mažų vaikų bet kur ir bet kada.Jie juos moko, supažindina su pavojais ir pan. Taip ir sergančią visuomenę reikia auklėti. Aišku jei žmogus susireikšminęs savo svarbia asmenybe, apnuodytas ne tik fiziškai, bet ir psichiškai, tai tokio žmogaus nebeišauklėsi. Tokiems belieka statyti apsaugas, daryti apribojimus, reikalauti ir drausti. Iš to seka, kad problema turi būti sprendžiama kompleksiškai ir tolygiai. Daugiau
    25. 2013-04-03 12:58
    Povilas Tamošauskas: Manau, kad tikslas turėtų būti labiau riboti ne prieinamumą prie alkoholio, o žmonių norą/poreikį prie jo prieiti. Vadovautis derėtų ne prohibicionizmo principais (slėpimas-tolinimas, demonizacija, niekinimas, šmeižtas ir kt.), o sąmoningumo ir racionalumo, t.y. - rodyti žmonėms alko...holio vartojimo alternatyvas tokias kaip - sulčių, arbatos, nealkoholinių kokteilių ir pan. gėrimų vartojimą.
    Nematau prasmės kariauti prieš alkoholio vartojimo kultūrą, užtat matau didžiulę prasmę ją įtakoti ir keisti. Esminiai pokyčiai - mažinti suvartojamus kiekius ir retinti vartojimo dažnumą, tačiau kaip jau minėjau - ne prohibicionistinėmis, o alternatyvinėmis priemonėmis.
    Daugiau
    25.1 2015-01-10 13:52
    Audronė Šimelienė rašo apie sprendimą Nr.1 :
    Apie alkoholizmo mažinimą šiek tiek kitu kampu:
    0 promilių vairuotojams: radikalizmo ar gailestingumo ženklas? | KaunoDiena.lt

    Trečiadienį dauguma žiniasklaidos priemonių aktyviai aptarinėjo

    47. 2014-04-09 18:59
    Saulius Kuprėnas: Įdomu, kodėl jūs taip kraštutiniškai nusistačius prieš alkoholį?
    47.1 2014-04-09 21:54
    Audronė Šimelienė: Per alkoholį vienos bėdos. Kas jame yra teigiamo?
    47.2 2014-04-09 22:21
    Gintaras Grybėnas: Per alkoholį visos bėdos?
    - O šventas naivume!!!
    Tuomet žūtys keliuose "per" automobilius, korupcija "per" pinigus, abortai "per" nepageidaujamus vaikus ir t.t.
    Maldauju, pradėkite mąstyti :(
    47.3 2014-04-10 21:38
    Audronė Šimelienė: Gal galite įvardinti alkoholio vartojimo pliusus?
    47.5 2014-04-11 00:21
    Gintaras Grybėnas: Audrone, gal pamėginkime analizuoti kartu?
    Sakykite, kokie cukraus, hidrogenizuotų riebalų, natrio glutamato, karbonizuoto vandens vartojimo pliusai? Kokia nauda iš darboholizmo, karjerizmo, shopoholizmo, facebookizmo, TVserializmo, bažnytizmo... ir pan.? Kam reikia psichotropinių ...medikamentų, rūkalų, kavos, narkotikų, pornografijos? Daugiau
    47.6 2014-04-11 08:12
    Saulius Kuprėnas: "facebookizmo" - truputį raides pakeičiu (žodis "bukas") ir naujas tagas #facebukizmas :D
    Geriausiai tai uždrausti gyventi - nėra žmogaus, nėra problemos.
    47.7 2014-04-11 17:29
    Saulius Kuprėnas: Ai, apie teigiamus alko dalykus:
    1. labai nedidelis kiekis stipraus alko suteikia energijos MAN. Ne Jonui, Petrui, Anuprui. Tonizuoja.
    2. kartais nuima psichologinę įtampą, atpalaiduoja.
    3. skaniais gėrimais galima mėgautis, kaip sultimis, vandeniu, pienu - tiesiog kartais skanu. Man patin...ka, kas skanu.
    4. reketininkams nemažai sumokama, taip trokštamas biudžeto papildymas.
    Daugiau
    47.8 2014-04-11 17:33
    Audronė Šimelienė: Cukraus, hidrogenizuotų riebalų, kavos …vartojimas tai tik jūsų reikalas, iš darboholizmo, karjerizmo, shopoholizmo, facebookizmo…jokios naudos, bet tai irgi jūsų reikalas, tai nedaro jokios įtakos kitam žmogui. O alkoholizmas yra šeimos tragedija, visuomenės problema. Ši bėda paliečia daug...ybę žmonių…
    Sakote, alkoholis skanu, visai kaip sultys??? Oi nenorėkite, kad jūsų vaikai tokiais skanėstais mėgautųsi.
    Daugiau
    47.9 2014-04-12 00:21
    Povilas Tamošauskas: Audrone, apsispręskite, apie ką norite kalbėti - ar apie alkoholio vartojimą kaip veiksmą, kuris gali turėti tiek teigiamas(+), tiek neigiamas(-) pasėkmes, ar apie alkoholizmą kaip maniją, kuri gali turėti tik neigiamas(-) pasėkmes.
    Alkoholio vartojimas(+/-) ≠ Alkoholizmas(-).
    47.12 2014-04-12 10:42
    Saulius Kuprėnas: dar ir 5 pliusas: išgėrus alaus, atsiranda apetitas. Žmona nori, kad stambesnis būčiau. Teks dažniau išgerti :D
    Visuomenės problema, aga. Kas tas yra - visuomenė. Ir kas yra visuomenės problema?
    Sako, cukrūs, visokie E ir kitokie neekologiški dalykai irgi kelia daug problemų sveikato...s atžvilgiu. Daugiau
    47.14 2014-04-12 19:41
    Gintaras Grybėnas: Audrone, alkoholio nekas per jėgą nepila į gerklę, todėl tai irgi tik jūsų reikalas, Sakote be alkoholio, kiti žalingi įpročiai nedaro įtakos kitam žmogui? Rimtai? Gaila. kad daugelis mato problemas selektyviai ir visiškai ignoruoja priežastis. Šuo kanda į lazdą kuri užvožė jam per... šoną, nepagaunu, kodėl ir žmogus taip daro :( Daugiau
    47.15 2014-04-14 18:52
    Donatas Šimelis: Gintarai, jei jau užsiimam švietimo ir stengiamės kažką atvest į protą, tai darykim tai iki galo - kokios gi tos priežastys? Kokią žalą aplinkiniams daro ankstesniame paties komentare išvardinti kiti žalingi įpročiai? Tai tikrai nėra akivaizdu ir na kaip ne kaip aš dabar turiu prisk...irt save prie to "daugelio", kuriam skirtumas tarp alkoholio ir kavos - akivaizdus. Nepaisant to, kad pats alkoholį mėgstu gerokai labiau, nei kavą, žinau gerokai daugiau nukentėjusių nuo alkoholio (ir tuo pačiu dar sugriovusių ir savo artimųjų gyvenimus) žmonių, nei nukentėjusių nuo cukraus ar E621. Juoba tie žmonės dažniausiai nėra itin gabūs nei pajausti ribą tarp saikingo alkoholio vartojimo ir alkoholizmo, nei apginti savęs nuo nepageidaujamų pasekmių. Todėl nematau nieko blogo tame, kad kažkiek sąmoningesni žmonės ieško būdų, kaip apsaugoti nuo nelaimių tiek padidintos rizikos žmones, tiek aplinkinius, ir kelia į viešumą šią problemą. Labai norėčiau persigalvoti ir būti įtikintas, kad be reikalo taip mąstau, taigi - laukiu konstruktyvių argumentų :) Daugiau
    47.16 2014-04-14 21:53
    Gintaras Grybėnas: Pradėkim nuo to, kad didžioji dalis dvikojų užauga disfunkcinėse šeimose. Nepilnavertiško ugdymo rezultatas - nepilnavertiškas žmogus bandantis kompensuoti savo nepilnavertiškumą pačiais įvairiausiais būdais: alkoholis, maistas, TV, kompiuteriniai žaidimai, narkotiokai, seksas, adrenalinas, agres...ija, darbas, įtaka, šlovė etc.
    Visa tai yra individo pastangos padėti savo deformuotai psichikai, iš esmės tai savigyda.
    Bandymas "apsaugoti" tik tuos kurie "gydosi" alkoholiu atrodo keistai, nes ignoruojami visi kiti nepilnaverčiai žmonės kuriems irgi reikia pagalbos.
    KIta vertus "vaistų" branginimas ar draudimas nesprendžia "paciento" problemos. Jam gali padėti tik kvalifikuota psichologo ar psichiatro pagalba.
    Daugiau
    47.17 2014-04-15 19:04
    Saulius Kuprėnas: Nerandu internetuose labai įdomaus straipsnio, išnagrinėjančio alkoholizmo kaime problemą socialiniu, psichologiniu aspektais. Alkoholizmas - pasekmė su iš to sekančiomis problemos, o ne problemų priežastis.
    47.18 2014-04-16 07:31
    Donatas Šimelis: Labai teisingai, bet su sąlyga, kad tos priežastys nė kiek nėra sprendžiamos ir nelabai nusimato, kad artimiausiu metu (kaimuose) kažkas galėtų pasikeisti, kaip jums atrodo, ar geriau, kad kaimo vaikai būtų priklausomi tarkim nuo kompiuterinių žaidimų arba interneto, ar nuo alkoholi...o? :) Daugiau
    47.19 2014-04-16 10:38
    Gintaras Grybėnas: Alkoholis kaime (ir ne tik) tapo kultūros dalimi, ko nepasakysi apie kompiuterinius žaidimus. Būtų keista investuoti į kito žalingo įpročio diegimą. Gal geriau skirti lėšų psichinei žmonių sveikatai gerinti? Jau sakiau, kad branginti ar drausti alkoholį tai tas pats kaip atimti vežimėmė...lį iš neįgalaus žmogaus. Šios srities tyrimai rodo, kad pakėlus kainas alkoholiui labai suprastėja gerenčių žmonių sveikatos būklė. Priklausomi žmonės visviena geria tiek pat (arba daugiau, nes gyvenimo kokybė sumenko) tuo tarpu pinigų kjokybiškam maistui ar sveikatos priežiūrai beveik nelieka. Aš jau nekalbu apie tuos kurie pradeda vartoti surogatinius gėrimus.
    O, jei tik kas nors realiai norėtų pakeisti padėtį, tam jau sugalvotos santykinai nebrangios priemonės. Tačiau realybėje visiems politikams parankesni yra priklausantys nuo pašalpų ir gerentys kaimiečiai.
    Daugiau
    47.20 2014-04-16 14:19
    Donatas Šimelis: Su tais, kurie jau serga, atskira kalba - kaip aš suprantu, pagrindinis to paties Verygos tikslas yra alkoholizmo prevencija būtent jaunimo tarpe. Nesiūlau investuoti į kitų žalingų įpračių skatinimą, bet gi paties mintis buvo, kad čia yra auklėjimo spragos ir asmenybės nepilnavertiškumo... kompensavimas įvairiausiomis priemonėmis. Jeigu alkoholis nebus lengviausiai prieinama tokio kompensavimo priemonė, ar negalima būtų tikėtis kad tokios asmenybės savaime rinksis tokius žalingus įpročius, kaip kompiuteriai, kas kai kuriais atvejais gali išugdyti net ir neblogų hackerių. Gal ir nedidelė, bet iš tokio žalingo įpročio yra net ir naudos tikimybė, ko negalima pritaikyti alkoholizmo atvejui (kaip ir sakė Audronė - iš jo vienos bėdos :)).
    O štai va paskutinė frazė tai bijau, kad verčia tokius neišmanėlius kaip aš pasijausti nepatogiai, nes verčia pripažinti faktą, kad esu ant tiek atsilikęs, kad nežinau, apie kokias santykinai nebrangias priemones yra kalbama, nors iš komentaro atrodo, lyg jos turėtų būti visiems aiškios ir suprantamos. Norėčiau paprašyti įvardinti tas priemones, jeigu jau apie jas buvo užsiminta :)
    Daugiau
    47.21 2014-04-16 15:10
    Gintaras Grybėnas: Kodėl atskira? Registruotų alkoholikų turime apie 50K, o neregistruotų 10 kartų daugiau.
    Kaip jau sakiau, alkoholis yra "kultūros" dalis, vaikai nuo mažens mato kaip tėvai geria, o ne sėdi prie kompiuterių. Vaikystės imprintai nulemia daugelį suaugusio žmogaus pasirinkimų. Kompiuteriniai žaidimai dažn...iau užvaldo intravertiškus vaikus, tuos kurių bendravimo įgudžiai prastai suformuoti. Bandymas visus nuvesti šiuo keliu yra beprasmiškas.
    Nepatogiai pasijusti turi politikai :) Nors, jei nori, kad tavo vaikai neturėtų žalingų įpročių, verta pasigilinti.
    Siūlau paskaitinėti Gabor Maté knygas. Mano galva jis vienas ryškesnių profesionalų šioje srityje.
    Jei labai trumpai (o tai yra pats blogiausias būdas kažką paaiškinti) apie priemones, tai psichoterapijos,
    substitucijos ir aplinkos pakeitimo miksas yra veiksmingiausias kokteilis "kovoje" su žalingais įpročiais.
    Daugiau
    47.22 2014-04-17 21:52
    Povilas Tamošauskas: Gabor Mate tikrai vertas dėmesio. Visiškai sutinku su Gintaru, kad: "psichoterapijos, substitucijos ir aplinkos pakeitimo miksas yra veiksmingiausias kokteilis "kovoje" su žalingais įpročiais.", nes šį miksą galima naudoti ne tik kovojant prieš negatyvias žalingų įpročių pasėkme...s (žalingų įpročių reabilitacijoje), bet ir statant barjerus negatyvių pasėkmių priežastims (žalingų įpročių prevencijoje) ir dar 'skiepyjant' sąmoningą, atsakingą, atsargų, žingeidų, nuovokų, garbingą ir produktyvų vartojimą (naudingų įpročių skatinime). Daugiau
    47.26 2014-04-18 13:01
    Donatas Šimelis: Kaip buvo minėta, turim 50 000 registruotų alkoholikų, plius dar dešimt kartų tiek neregistruotų. Ar tikrai taip jau paprasta ir pigu yra kiekvienam iš 500 000 pasamdyt po psichoterapeutą, suorganizuoti užimtumą, perkraustyt į kitą gyvenamąją vietą ir ten dar ir darbą surast, kuriam...e nieks neišgerinėja? Visu tuo turbūt turėtų pasirūpint valstybė (o gal visuomenė?), nes iš tų 500 000 alkoholikų šio mikso patys norėtų tubūt gal tik tas 50 000, ale ir tai dauguma neturėtų galimybių, nes gi kainuoja viskas. Ar čia kalbama apie laikiną sprendimą (ala blaivybės namus)? Papasakokit, nes visai įdomu, kaip konkrečiai turėtų elgtis tūlas politikas (įsteigt darbo grupę, o gal kažkokią tuo užsiimančią kontorą, o gal "blaivybės miestelį", į kurį kraustytųsi visi esantys rizikos grupėje ar dar kaip?), kad šis miksas pasiektų maksimalų skaičių tikslinės auditorijos ir būtų įkandamas Lietuvos biudžetui? Daugiau
    47.27 2014-04-19 23:53
    Gintaras Grybėnas: Nors ir labai gera linkme mūsų diskusija vystosi, bet teks iš jos pasitraukti. Pirmiausia todėl, kad diskusija vyksta po propogandiniu straipsniu kuriame nemažai grubių klaidų ir manipuliavimo skaitytoju (tikriausiai taip ir Audronė pateko į propogandines pinkles :) ). Antra, nei... vienas iš mūsų niekaip negalime įtakoti realių procesų galinčių kažką pakeisti. Trečia, jei straipsnio autorius ar kiti realią įtaką turintys žmonės norėtų akžką keisti, tai jau būtų kalnus nuvertę, nes įrankių tam netrūksta. Daugiau
    47.28 2014-04-20 13:51
    Povilas Tamošauskas: Man patinka "blaivybės miestelio" idėja, tokios zonos Lietuvai tikrai praverstų.
    Nesutiksiu su Gintaru dėl negalėjimo įtakoti realių procesų, galinčių kažką pakeisti. Visa tai yra labai realu, mes viską galime įtakoti - kur vieno žmogaus lubos, ten kito grindys, tereikia geros or...ganizacijos, gero kooperatyvo ir geros lyderystės. Jau pradėjom kalbėti apie šį bei tą konkretesnio, tai kodėl gi nepaplėtojus? Gal visai netyčia kokią nors netyčinę dieną kur nors sutiksime žmogų, kuriam mūsų asmeninių kompetencijų lubos jiems bus jų asmeninių kompetencijų grindys? Galbūt pagaliau mūsų kultūroje pradės plisti sinergizmas? Lietuvių kultūroje yra paplitęs toks dalykas, kad žmonės pakalba, pakalba ir numoja ranka, liaudiškai tariant - turgaus bobučių pletkų sindromas. Daug skaitėm, daug matėm, daug girdėjom, daug žinom, esam visų sričių ekspertai, daug kalbam, bet nieko produktyvaus iš tų pokalbių taip ir neišrutuliojam apart kažkokių gandų ar skandalų. Keiskime tai - laužykime savo barjerus. Imkimės realių veiksmų - sukurkime iniciatyvinį projektą šiame Lietuva2 portale apie tokias zonas/miestelius/gyvenvietes/ūkius, bendrijas, kurios taip pat galėtų būti naudojamos žmonių išbridimui iš visokių -manijų ir -izmų? Galų gale, gal mes tikrai sugebėtume pagaminti tik paviršutinišką framework'ą ir išsisekę minčių paliktume jį likimo valiai, bet viešai prieinamą, o kažkas po kažkiek laiko gal jį atrastų ir užbaigtų.. užbaigtų tai, ko mes niekaip negalėjome. Daugiau
    47.29 2014-04-21 11:32
    Donatas Šimelis: Aš taip pat nesutinku su Gintaru, galbūt tie, kas gali realiai įtakoti tuos procesus kaip tik dėl to nieko šia linkme ir nedaro, kad niekas (t.y. mes) apie tai nešneka? Ar teisingai supratau, kad tiek Gintaras, tiek Povilas yra susipažinę su Gabor Mate teorija? Tuomet būtų puiku, je...igu atsirastų šia teorija paremtas susijęs sumanymas :) Su sąlyga, kad Gintaras yra linkęs nusišalinti nuo šios diskusijos, Povilai, gal galėtum brūkštelt porą pastraipų? :) Gal taip ir Gintarą susigrąžinsim į diskusiją :) Daugiau
    47.30 2014-04-21 13:56
    Gintaras Grybėnas: Šioje situacijoje labiausiai norėčiau būti... neteisus :)
    47.31 2014-04-21 21:07
    Albinas Vaškevičius siūlo kaip įgyvendinti sprendimą Nr.1 :
    Prasidėjus kalėdinei prekybai siūlau nutraukti prekybą alkoholiu. Tuo laikotarpiu prekybininkai gauna padidėjusį pelną iš kitų prekių ir jie vis vien turėtų pelną.
    14. 2012-01-15 17:55
    Daugiau
    Į viršų
    Laiškas išsiųstas
    Jūsų el. paštas
    Antraštė
    Žinutė

    Norėdami palaikyti šią iniciatyvą, turėsite patvirtinti savo tapatybę (mob.) el. parašu arba bankiniu prisijungimu.

    Siūlome Jums 10 nemokamų tapatybės patvirtinimo būdų, jeigu tarp jų visgi nėra Jums tinkamo, kviečiame įsigyti mob. el. parašą - dalis mobiliųjų operatorių tai leidžia padaryti nemokamai, arba atsidaryti sąskaita viename iš nemokamą tapatybės patvirtinimą mums suteikusių bankų.

    Ar sutinkate su tokiomis pasirašymo sąlygomis?

    Norėdami pasirašyti iniciatyvas bei naudotis visomis kitomis Lietuva 2.0 galimybėmis, turite patvirtinti savo tapatybę. Tai galima padaryti šiais būdais:

    Reikalinga mob. el. parašo sutartis ir speciali SIM kortelė su integruotu sertifikatu. Jei dar neturite mob. el. parašo, kviečiame jį įsigyti - dalis mobiliųjų operatorių leidžia tai padaryti nemokamai.

    Reikalinga tapatybės kortelė su integruotu sertifikatu (išduota ne anksčiau kaip 2009 m.) ir kortelės skaitytuvas (plačiau) arba kvalifikuotas mob. el. parašas.

    Jei neturite sąskaitos šiuose bankuose, galite ją atsidaryti nemokamai.

    Su šiais bankais nemokamo būdo, deja, nepavyko rasti - tapatybę patvirtinti galima tik pagal gauto pervedimo duomenis, tačiau tokiu būdu Jūs gausite Rėmėjo statusą ir savo parama prisidėsite prie mūsų veiklos.

    Jūsų duomenys gali būti perduoti VRK ir kitoms atsakingoms LR institucijoms. Susipažinkite su mūsų Privatumo politika
    Esate šių bankų klientas? Nordea Medicinos