Prisijungę piliečiai
    Atgal

    Atgal Toliau Automobiliu tarsos mokestis

    Robertas Sutkus , 2011 m. gruodžio 7 d.
    Aplinkosauga
    Vystomas

    Problema

     

    Kaip vyriausybei lengvai surinkti 1 mlrd. ar net 2 ir paskatinti Lietuvoje vazineti automobiliais tausojanciais gamta. 
     

    Palaikančiųjų skaičius: 10

    Sprendimo palaikymas: 30,00%

    Sprendimai
    Pasiūlymo nr. / Pavadinimas Autorius Sprendimą palaiko
    2. Daug važiuoji-daug ir moki

    Taršos mokestį pririšti prie kuro: žmogus, pirkdamas kurą, šalia privalomai už kiekvieną litrą moka nustatytą aplinkos taršos mokestį. Daug važiuoji-daug ir moki!

    1. Automobiliu tarsos mokestis

    >10m automobiliai, ir nuo 2l variklio ir daugiau, bei virsyjantys tarkim 74kW moka papildoma tarsos mokesti 700lt prie privalomo auto civilinio auto draudimo

    >10m auto litrazas 1-1,9l, turintis katalizatorius ir nevirsijancius per tech apziura CO2 normaos moka 250Lt

    5-9m automobiliai,  nuo 2l variklio ir daugiau, bei virsyjantys tarkim 74kW  moka 500Lt 
    5-9m auto litrazas 1-1,9l, turintis katalizatorius ir nevirsijancius per tech apziura CO2 normaos moka 150Lt

    nauji iki 5m senumo moka uz variklio galia ir prabangos mokestis  kas metai prie civilinio draudimo.

    iki 50 000lt  prabangos mokestis 300Lt

    50-100 000Lt prabangos mokestis 500Lt

    100-150 000Lt prabangos mokestis 1000Lt.

    200 ir daugiau tukstanciu mokestis 2000Lt

     

    Naujiems elektromobiliams netaikomas nei tarsos nei prabangos mokestis.


    taigi lietuvoje yra apie 1 600 000vnt individualiu auto  galit patys paskaiciuoti kiek subyretu i biudzeta:) tikrai daugiau nei 1mlrd

    4. Mokestis pagal taršą, t.y. CO2 ir kitų elementų kaip alyva, triukšmas, padangos ir pan kiekį..

    Kuras pvz benzinas naudojamas ne tik automobiliams, todėl neteisingai vyksta apmokestinimas. T.y. beziną ir kitus iškastinius kurus reikia toliau apmokestinti bet kokiu atveju, bet automobilių tarša turi būti apmokestinama atskirai. Geriausia apmokestinti pagal tai kiek užteršiama, paskaičiuojant kiek co2, tepalų ir kt sunaudoja per km, paskaičiuoti kiek nuvažiuoja ir mėnesio pabaigoje ar kt periodu pateikti saskaitą.

    ...

    Mokesčiai turi būti proporcingi perkamajai galiai, nediskriminuoti, bet skatinti sveikesnę aplinką.

    Daugiau
    6. Dabartinė akcizo tvarka yra proporcinga ir pakankama

    Nereikia papildomų mokesčių automobiliams - jau dabar pirkdamas kurą kiekvienas žmogus susimoka tiek, kiek jis važiuoja ir tiek, kiek jo automobilis vartoja to kuro.Kitaip tariant, automobilio galingumas, variklio darbinis tūris, efektyvumas ir nuvažiuojamas kilometražas jau yra įskaičiuoti į kuro akcizą teisingiausiu įmanomu būdu - proporcingai.

    5. Apmokestinti antrąjį ir visus sekančius automobilius

    Didžiausias gamtos priešas yra ne automobilis, o vartojimas. Antrieji automobiliai tai ir yra ne kas kita kaip perteklinis vartojimas.

    3. Brangaus ir labai brangaus automobilio mokestis

    Manau, kad tikslingiausia, būtų įvesti mokestį, brangiems ir labai brangiems automobiliams, nes jei jau automobilio sąvininkas turi pinigų įsigyti naują ir labai prabangų automobilį, tai jis turėtų pakankamai pinigų sumokėti mokestį, vėliau iš to surinkto mokesčio būtų galima įsteigti fondą, Lietuvos automobilių parko atnaujinimui. Ir palaipsniui būtų atnaujinamas visas Lietuvos automobilių parkas, taip pat dalį fondo pinigų būtų galima skirti gatvių remontui.

    Atšaukti
    Prisijunkite, jeigu norite komentuoti
    Argumentai
    • 1 Palaiko
    • 3 Neutralūs
    • 6 Kritikuoja
    • 1 Siūlo
    Audronė Šimelienė kritikuoja sprendimą Nr.1 :
    O aš norėčiau paprieštarauti. Sutinku, kad automobiliai yra pagrindiniai aplinkos teršėjai, kad su tuo reikia kažką daryti. Ir seni, ir nauji teršia aplinką. Bet dauguma žmonių turi senus automobilius ne iš gero gyvenimo. Visi mielai pirktų naują ar apynaujį, jei tik leistų jų finansinės galios. Dauguma važiuoja į darbus automobiliu ne todėl, kad nori pasimandrinti, o dėl to, kad gal nuvažiuoti galima tik su keliais persėdimais, gal iki darbo visai nevažiuoja joks transportas, gal vaikus reikia išvežioti... po mokymo įstaigas, gal dar kitokios objektyvios priežastys... Be to, kiti, ypač vyresni žmonės turi senas mašinas, bet nevažinėja kasdien, tik retkarčiais, ir jie gamtą teršia mažiau, negu važiuojantys net su naujais. Tai kodėl jie turi mokėti vienodai su tais, kurie kasdieną važinėja? Ir kodėl tada žmogui nevažinėti kuo daugiau, jeigu jau jis vis tiek sumokėjo? Argi žmogus pravažiuodamas su nauju automobiliu pvz.100.000km teršia mažiau, negu tas, kuris važiuoja su savo senučiuku pvz.5.000km per metus? Kodėl senos mašinos savininkas turi sumokėti vieną dešimtąją (čia labai apytiksliai) savo automobilio kainos, o naujosios - tik vieną šimtąją dalį? Tai kuris čia moka prabangos mokestį?
    Manau, tuo nepaskatinsime žmones važinėti viešuoju transportu ir taršos nesumažinsime. Tai tik papildomas pinigų surinkimas biudžeto skylėms užkamšyti, ir vėl pačių silpniausiųjų sąskaita.
    Daugiau
    3. 2011-12-07 22:11
    Simonas Audickas: Argumentai tikrai verti dėmesio. Iš pradžių ir aš galvojau apie socialinę atskirtį ir skirtingas pajamas turinčių žmonių. Tačiau tarkime Jungtinėje Karalystėje yra toks principas - visi moka kelių mokestį, kuris priklauso nuo automobilio taršos lygio. Talonėlį privaloma užkišti už lango, kad... būtų matoma, ar yra kelių mokestis sumokėtas ar ne.
    Lietuvoje kelių mokestis renkamas iš 3,5t krovininių automobilių. Mokestis gali būti mokamas dienai, savaitei ar mėnesiui. Tai kitaip tariant, kiek važiuoji tiek moki. Tai turbūt būtų teisingiausia.
    Dėl naujų automobilių, tai numatyta, kad jų tarša mažesnė ir mokestis mažesnis. Nekalbama apie prabangos mokestį čia, bet apie taršos. Senstant automobiliui didėtų ir mokestis.
    Daugiau
    3.1 2011-12-08 14:09
    Audronė Šimelienė: Manau, neteisinga taršos mokestį pririšti prie automobilio. Niekaip nesuskaičiuosime, kuris daugiau ar mažiau teršia. Naujų rodikliai geresni, jie mažiau teršia aplinką, bet su jais daugiau važinėjama, ypač su darbo automobiliais, su kuriais kasdien prisukama šimtus km., o senesn...i daugiau teršia, bet su jais mažiau važinėjama. Juk žmogus, kuris galėjo nusipirkti sau tik seną mašiną, šiais laikais ir taip priverstas taupyti, jis be reikalo nevažinėja. Daugiau
    3.2 2011-12-08 15:36
    Simonas Audickas: O mokestį kaip tik reikia rišti prie automobilio, nes dabar yra labai daug automobilių, kurie tiesiog riogso kiemuose ir užima vietą. Taigi jei būtų automobilio mokestis pririštas prie draudimo, ar keliu mokesčio, tai žmogus būtų priverstas atsižvelgti, kokia transporto priemone na...udoti, ir ar tai apsimoka. Daugiau
    3.3 2011-12-08 16:08
    Donatas Šimelis rašo apie sprendimą Nr.1 :
    O ką manot apie 100% antkainį visiems automobiliams? Toks mokestis, mano žiniomis, yra taikomas tiek UK, tiek Singapūre ir kitose valstybėse, aktyviai sprendžiančiose eismo ir aplinkos taršos problemas. Tada gaunasi, kad kuo brangesnį automobilį perki, tuo daugiau sumoki valstybei. Tada gal dar ir susimąstytų žmonės, ar reikalingas jiems tas automobilis, ir dažniau rinktųsi viešąjį transportą vietoj to, kad važinėtų visi po vieną. Jeigu norim sumažinti senų automobilių skaičių, galbūt toks mokes...tis galėtų būti mažesnis arba nebūti taikomas naujiems automobiliams. Tik va abejoju ar tai labai padėtų biudžetui - nieks tiesiog nepirktų tų automobilių kurį laiką, ir artimiausiais metais biudžeto skylės nebūtų užkamšytos.. Daugiau
    5. 2011-12-08 18:22
    Audronė Šimelienė: 100% tai jau žiauru. Paprasti žmonės net pavažinėtų mašinų nebegalėtų nusipirkti, o tik visai nudrožtas. Šios dar daugiau terštų aplinką. Tikėtis, kad kažkas atsisakys automobilio, beprasmiška, nebe tie laikai.
    5.1 2011-12-09 19:56
    Justas Gudavičius kritikuoja sprendimą Nr.5 :
    Neteisinga.
    Negalima versti žmonių persėsti į viešąjį transportą, kai jis yra toks lėtas. Tai netgi yra neefektyvu.

    Paskaičiuokim vadovaudamiesi konkrečiu atveju. VT kelionė nuo namų iki darbo trunka ~50 min. Automobiliu ~15 min. Skirtumas - 35 min.
    Per dieną papildomai būtų sugaištama mažiausiai 70 minučių.
    Per savaitę: 350 min. Ir tai, jei tik kaip robotas daugiau nieko be namų ir darbo nematai.
    Per metus: 48 darbo savaitės, taigi - 16800 min. arba 280 val. arba 35 d.d. arba 1,75 darbo MĖNESIO.

    Net kasmetinė...s atostogos trumpiau trunka - tik 20 darbo dienų.

    Tas, kas siekia priverst žmones persėsti į tragiškai lėtą, dvokiantį viešąjį transportą, tuo pačiu siekia atimti beveik 2 mėnesius iš žmogaus gyvenimo KASMET.
    Daugiau
    13. 2013-12-12 09:16
    Saulius Norvaišas: Apmokestinus antruosius asmens automobilius nereikia persėsti į VT, tai pirma. Tik retais atvejais kelionė tarp automobilio ir VT skiriasi tiek daug kiek tamsta minėjote, ypač gyvenantiems ir dirbantiems mieste, tai antra. Man asmeniškai užtenka vieno automobilio ir asmeniniams po...reikiams ir darbo poreikiams. Daugiau
    13.1 2013-12-22 20:13
    Justas Gudavičius kritikuoja sprendimą Nr.5 :
    Dabar - apie antruosius automobilius. Žmogus vienu metu važiuoja, taigi ir "teršia", tik vienu automobiliu ir už tai susimoka pagal važiavimo kiekį bei automobilio variklį pirkdamas kurą.

    Antrieji automobiliai neturi būti apmokestinti. Kaip ir tretieji. Juk dažnai automobiliai turi paskirtį - sportiškas automobilis varžyboms, patogus - kasdienai. Taip pat dažnai būna taip, kad vienas automobilis yra restauruojamas, ruošiamas sportui ar kitai paskirčiai pagal savininko poreikius, ir tai kartais tr...unka ne vienerius metus - tuo metu jam nereikalingas nei draudimas, nei techninė apžiūra, jis nevažiuoja gatvėmis ir neteršia. Daugiau
    12. 2013-12-12 09:16
    Saulius Norvaišas: Didžiausias gamtos priešas ne automobilis, o vartojimas. Tai kas išeina pro automobilio išmetimo vamzdį aš manau jau pakankamai apmokestinta, tačiau pačio automobilio gamyba reikalauja ribotų žemės išteklių ir energijos, jo utilizavimas taip pat yra energijos ir resursų reikalauja...ntis procesas. Kiek žmonija išmeta daiktų kurie dar butų galėję tarnauti, bet atsiduria sąvartyne vien dėl to, jog nemadingi ar paseno morališkai. Daugiau
    12.1 2013-12-22 20:13
    Donatas Šimelis kritikuoja sprendimą Nr.5 :
    Kas būtų laikoma antruoju automobiliu? Antrasis automobilis, užregistruotas to paties asmens vardu, ar būtų skaičiuojami ir visų šeimos narių automobiliai? Pirmu atveju nebūtų didelių problemų automobilius registruoti vis ant kitų šeimos narių, žinoma, nemokamų automobilių skaičius visgi būtų ribotas. Tuo tarpu keli automobiliai šeimai manau dažnu atveju nėra perteklinis vartojimas, dažnai tai - būtinybė.
    9. 2013-12-10 01:17
    Saulius Norvaišas: Antrasis automobilis būtų tas kuris užregistruotas to paties asmens vardu. Vyras ir žmona galėtų turėti du nemokamus automobilius. O visų idealiai teisingai ir sąžiningai tikrai neapmokestinsime. Apie tai galime pamiršti - tai gyvenimas.
    9.1 2013-12-12 07:45
    Daugiau
    Į viršų
    Laiškas išsiųstas
    Jūsų el. paštas
    Antraštė
    Žinutė

    Norėdami palaikyti šią iniciatyvą, turėsite patvirtinti savo tapatybę (mob.) el. parašu arba bankiniu prisijungimu.

    Siūlome Jums 10 nemokamų tapatybės patvirtinimo būdų, jeigu tarp jų visgi nėra Jums tinkamo, kviečiame įsigyti mob. el. parašą - dalis mobiliųjų operatorių tai leidžia padaryti nemokamai, arba atsidaryti sąskaita viename iš nemokamą tapatybės patvirtinimą mums suteikusių bankų.

    Ar sutinkate su tokiomis pasirašymo sąlygomis?

    Norėdami pasirašyti iniciatyvas bei naudotis visomis kitomis Lietuva 2.0 galimybėmis, turite patvirtinti savo tapatybę. Tai galima padaryti šiais būdais:

    Reikalinga mob. el. parašo sutartis ir speciali SIM kortelė su integruotu sertifikatu. Jei dar neturite mob. el. parašo, kviečiame jį įsigyti - dalis mobiliųjų operatorių leidžia tai padaryti nemokamai.

    Reikalinga tapatybės kortelė su integruotu sertifikatu (išduota ne anksčiau kaip 2009 m.) ir kortelės skaitytuvas (plačiau) arba kvalifikuotas mob. el. parašas.

    Jei neturite sąskaitos šiuose bankuose, galite ją atsidaryti nemokamai.

    Su šiais bankais nemokamo būdo, deja, nepavyko rasti - tapatybę patvirtinti galima tik pagal gauto pervedimo duomenis, tačiau tokiu būdu Jūs gausite Rėmėjo statusą ir savo parama prisidėsite prie mūsų veiklos.

    Jūsų duomenys gali būti perduoti VRK ir kitoms atsakingoms LR institucijoms. Susipažinkite su mūsų Privatumo politika
    Esate šių bankų klientas? Nordea Medicinos