Prisijungę piliečiai
    Atgal

    Atgal Toliau Draudimas asmenims iki 18 metų vartoti tabako gaminius (rūkyti) ar jų turėti

    Aivaras Daukantas , 2014 m. birželio 3 d.
    Sveikata Švietimas Teisė
    Įstatymų leidybos iniciatyva

    Problema

    Skirk 1 minutę Lietuvai ir pasirašyk už Vaikystę be tabako!

    Nepilnamečiams asmenims Lietuvos Respublikoje nėra draudžiama rūkyti. Nepilnamečiai teigia, kad gauti tabako gaminių jiems yra lengva arba labai lengva, taigi, akivaizdu, kad rūkančiųjų skaičius auga. Nepilnamečių tabako vartojimo tendencijos nuteikia pesimistiškai – rūkyti bandė kas trečias 11 metų berniukas ir kas 5 – 6 mergaitė. Sulaukę 15 metų jau net 66 procentai vaikų yra rūkę, o Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, kas trečias 11-metis rūkė per pastarąsias 30 dienų.

    Sprendimas

    Nepilnamečių tabako vartojimas nėra savaime išsisprendžianti problema, todėl kviečiame nepalikti šios problemos spręsti nepilnamečių savišvietai arba prevencijai. Draudimais nieko nepasieksi - dažniausiai sutinkamas argumentas prieš šią iniciatyvą, todėl paaiškiname, kodėl yra taip svarbu panaikinti teisę nepilnamečiams vartoti tabako gaminius ir juos turėti su savimi.

    Atliekame didžiulį prevencinį darbą dėl tabako gaminių vartojimo ypač nepilnamečiams asmenims. Prevencinės priemonės neveikia tuomet, kai klasės draugai gali atsinešti tabako gaminių į klasę ir pasidėti ant suolo. Pagal galiojantį reguliavimą, mokytojui draudžiama paimti svetimą nepilnamečio turtą (cigaretes), todėl visos prevencinės priemonės prieš tokį atvirą veikimą yra bevaisės. Tokiu būdu vartoti tabako gaminius skatinami (reklamuojami) visi klasės draugai. Draudimas turėti tabako gaminius asmenims iki 18 metų suteiks galimybę išvalyti mokyklas nuo tabako gaminių.

    Už nepilnametį asmenį atsako vaiko rūpintojai ar globėjai. Vaiko sveikata, saugi vaikystė neįsivaizduojama kartu su cigarete dantyse, todėl tik vaiko rūpintojai ir globėjai gali įtakoti vaiko elgesį ir jį pakreipti teisinga linkme. Praktika rodo, kad šis draudimas yra labiau skirtas ne vaikui, o vaiko tėvams, kurie neskiria arba skiria nepakankamai laiko vaiko priežiūrai, jo doroviniam ugdymui.

    Svarbiausias valstybės uždavinys - užtikrinti, kad bausmė už padarytą nusikaltimą būtų neišvengiama. Nebaudžiamumo suvokimas formuojamas nepilnamečiams neteisėtai parduodant ar perduodant tabako gaminius, vartojant tabako gaminius 5 metrai nuo mokyklos teritorijos, kurioje vartoti tabako gaminius yra draudžiama, taigi jau vaikystėje nepilnamečiai suvokia, kad net ir nusižengus galima išvengti bausmės.

    Sveikata yra brangiausias žmogaus turtas, o jos palaikymui skiriamos didžiulės lėšos. Priklausomam nuo tabako nepilnamečiui jau po 10 metų intensyvaus tabako vartojimo reikės papildomų lėšų sveikatos sutrikimams gydyti, taigi prie nepilnamečių asmenų rūkymo prisidedame visi, visi kartu kompensuosime ir jų gydymo išlaidas.

    Siūlomas įstatymo įgyvendinimas neturėtų skirtis nuo Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 22 straipsnio 2 dalies įgyvendinimo. Alkoholio vartojimas ir jo turėjimas iki 18 metų užtraukia atsakomybę nepilnamečio iki 16 metų rūpintojams ir globėjams (už vaiko nepriežiūrą, kuri pasireiškia nepilnamečio pažeidimo padarymu), o nepilnametis nuo 16 iki 18 metų už pažeidimo padarymą atsako pats.

    Vyriausiojoje rinkimų komisijoje 2014 m. gegužės 18 d. užregistruota 11 piliečių iniciatyvinė grupė, kuri parengė Tabako kontrolės įstatymo projektą ir siūlo papildyti 19 straipsnį 5 dalimi ir numatyti, kad Lietuvos Respublikoje draudžiama asmenims iki 18 metų vartoti tabako gaminius (rūkyti) ar jų turėti.

    Surinkus 50 000 Lietuvos Respublikos piliečių, turinčių rinkimų teisę, parašų, įstatymo projektas bus perduotas Seimui privalomai svarstyti.

    2014-ieji Vaikų sveikatos metai! Kviečiame prisidėti prie iniciatyvos ir PASIRAŠYTI prieš nepilnamečių rūkymą!

    Iniciatyvos koordinatorius Aivaras Daukantas. 

    Viena valanda Lietuvai

    Pasirašomas tekstas

    „Projektas

    LIETUVOS RESPUBLIKOS

    TABAKO KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-1143 19 STRAIPSNIO PAKEITIMO

    ĮSTATYMAS

     

    2014 m.        d.        Nr.

    Vilnius

    1 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas

    Papildyti 19 straipsnį 5 dalimi:

    „5. Lietuvos Respublikoje draudžiama asmenims iki 18 metų vartoti tabako gaminius (rūkyti) ar jų turėti“.

     

    Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

    Respublikos Prezidentas“

    Nuorodos

    10000

    Atšaukti
    Susiję pasiūlymai
    Pasiūlymas Būsena Pasiūlymą palaiko
    Rūkymo viešoje erdvėje kontrolė Įgyvendinamas 49
    Uždrausti rūkyti daugiabučio namo balkonuose Vystomas 28
    Prisijunkite, jeigu norite komentuoti
    Argumentai
    • 5 Palaiko
    • 7 Neutralūs
    • 3 Kritikuoja
    • 2 Siūlo
    Gintaras Grybėnas kritikuoja sprendimą Nr.1 :
    Ar jūs rimtai tikite, kad draudimu galima pasiekti rezultatą?
    1. 2014-06-03 18:58
    Donatas Šimelis: Atsakymas - sprendimo tekste :)
    1.1 2014-06-03 19:07
    Gintaras Grybėnas: Donatai, neįketru, kurioje teksto vietoje?
    Gal čia: "Svarbiausias valstybės uždavinys - užtikrinti, kad bausmė už padarytą nusikaltimą būtų neišvengiama. Nebaudžiamumo suvokimas formuojamas nepilnamečiams neteisėtai parduodant ar perduodant tabako gaminius, vartojant tabako gaminiu...s 5 metrai nuo mokyklos teritorijos, kurioje vartoti tabako gaminius yra draudžiama, taigi jau vaikystėje nepilnamečiai suvokia, kad net ir nusižengus galima išvengti bausmės." Daugiau
    1.2 2014-06-03 22:06
    Donatas Šimelis: Primenu, kad klausimas buvo "ar jūs rimtai tikite.." - iš teksto akivaizdu, kad taip. Tai toli gražu nereiškia, kad aš manau, kad tas tekstas gali įtikinti tuo tamstą ;)
    1.3 2014-06-03 22:22
    Saulius Kuprėnas: Ne apie cigaretes, bet irgi į temą:
    https://plus.google.com/114123153149323618523/posts/bNR7vXgntTT
    Reiktų uždrausti narkotikus (mokyklos teritorijoje), tai nustotų vartoti kai kurie.
    Šiandien mokiniai šūlę baigia. Po oficialios ceremonijos jau grupelėmis išsiskirtę. Su viena prasilenkiau...

    Šiandien mokiniai šūlę baigia. Po oficialios ceremonijos jau grupelėmis išsiskirtę. Su viena prasilenkiau - rankose šviečiantys naktį gėrimai, šampanas ir dar stipresnio kažkokio gėralo. Apie ką draudimai?

    1.5 2014-06-03 22:42
    Gintaras Grybėnas: Mano klausimas buvo autoriui, o tu Donatai ką manai?
    1.6 2014-06-04 08:56
    Donatas Šimelis: Aš šiaip tai nesu draudimų šalininkas, bet šitoj konkrečioj vietoj manau turi būti vieninga - jei draudžiam parduot/įsigyt, tai reik draust ir vartot/turėt, kitaip - įstatyminė bazė gaunasi nesolidi :) Tai toks draudimas, manau, geresnis variantas, negu leist ir parduot.
    1.7 2014-06-04 09:06
    Marius Pocius: Kai reiškinys masinis ir sunkiai kontroliuojamas (manau kad nepilnamečių rūkymas kaip tik toks), draudimas geriausia išeitis. Nes kitaip gal tada ir apskritai ATPK nereikia? Visų ATPK straipsnių temomis imkimės prevencinių priemonių ir paskaitų skaitymo visuomenei, ir tada pasieksim pilną gyvenimo h...armoniją.
    Draudimai kartais neišvengiami, ypač tokiose visuomenėse kaip pas mus, kur dauguma be vertybių, be tikslų, be pagarbos.
    Esu bandęs su keletu mokinukų ramiai apie rūkymą pasikalbėti, tai rezultato jokio, tie patys ir toliau traukė po langais. Dar pastebėjau, kad jie gana įgudę savo teisių (bet ne pareigų) žinovai, ir į mano ramų toną, jie atsako gana ciniškai su citatomis iš įstatymų ir nutarimų.
    Šitoje visuomenėje reikia pamiršti tą nuvalkiotą ir beprasmę frazę "draudimais nieko nepasieksi". Galbūt kur nors kitur ir kitu metu, bet tikrai ne šiandien ir ne čia.
    Daugiau
    1.8 2014-06-05 10:09
    Gintaras Grybėnas: Mielieji, man regis jūs visi kenčiate nuo Stanford'o eksperimento sindromo :) Pakelkit rankas tie kurie nė karto nerūkė ar nevartojo alkoholio iki 18 metų.
    - Kiek tokių turime?
    Jiems leidžiama drausti nes jie laikėsi draudimo :)
    Visi kiti tiesiog dviveidžiai sistemos botai, kurie lo...ja apie draudimus kitiems, bet ne sau. Tiems, kas augina vaikus, draugiškas patarimas, netaikykite dvigubų standartų vaikams, užauginsite prisitaikėlius ir dviveidžius. Daugiau
    1.9 2014-06-07 18:19
    Marius Pocius: Jei gimė tokia iniciatyva, vadinasi jau kažką juodai užkniso po langais rūkantys paaugliai. Ir ta apsisprendimo/pasirinkimo laisvė nepasiteisina, nes tokia visuomenė nesugeba priimti racionalių protingų sprendimų, tai ir rodo kad šis reiškinys masiškėja. Jei nieks neliptų ant galvų nerūkantiems, nie...ks iš to problemos ir nedarytų.
    Rūkyme nematau jokios saviraiškos, kuriai reikia suteikti tokią laisvę. Tai toks beprasmis veiksmas, kad nemanau jog draudimas rūkyti sužlugdys jauno žmogaus asmenybę ir pavers jį prisitaikėliu dviveidžiu.
    Kai man buvo kalama į galvą kad rūkymas tai blogis, jaučiau pagarbą ir mokytojams ir tėvams, ir apie jokį prisitaikėliškumą nė nesusimąsčiau, ir dabar taip nesijaučiu.
    Manau kad kur kas grėsmingesnis ir realesnis pristaikėliškumas yra jog paaugliai apsisprendžia rūkyti todėl nes taip daro visa mokyklos chėbra, todėl reik prie jų prisitaikyti nes tada priklausysi "kietųjų chėbrai". Beje, bent jau iš mano klasiokų, jau keletą pavardžių iš tos "kietųjų chėbros" mačiau kriminalinės kronikos reportažuose. Čia šiaip... :)
    Daugiau
    1.10 2014-06-09 13:57
    Saulius Kuprėnas: Pliat, nu tai inicijuokit 100% rūkalų draudimą, o ne DVIGUBAIS STANDARTAIS žaiskit - vieniem galima, kitiem ne.
    1.11 2014-06-09 20:41
    Donatas Šimelis: Su tais dvigubais standartais tai čia kažkaip biskį gluminat jūs mane vyrai.. Norėčiau nebekentėti nuo jokių eksperimentinių sindromų, tai paaiškinkit Jūs man, ar teigiat, kad visi ribojimai, susiję su amžium, yra laikytini dvigubais standartais ir turėtų būti panaikinti? Turėtume l...eisti vairuoti nuo tada, kai tik nosis iš už vairo išlenda, balsuoti, kai tik išmokstama kryžiuką pažymėt, niolikiniams laisvai šlaistytis naktimis be suaugusių priežiūros ir pan.? Paaiškinkit man, kam apskritai yra reikalingas skirtstymas į pilnamečius-nepilnamečius? Suprantu, kad sąmoningoj visuomenėj už savo vaikų auklėjimą ir visus draudimus turėtų būti atsakingi tėvai, bet ar tokioje visuomenėj gyvename? Taip, Jums, man ir mano vaikams tie draudimai gal ir nereikalingi, bet tokių šeimų, kaip mano, yra kokie 5%, tai ar tokie visokie draudimai nėra tiesiog kažkiek sąmoningesnių piliečių žinutė ne tokiems sąmoningiems, kas mūsų visuomenėje yra priimtina, kas ne, kas gerai, o kas blogai? Draudimas - ne sprendimas, bet nemanau, kad sprendimas yra įmanomas be draudimų :) Daugiau
    1.12 2014-06-09 22:59
    Saulius Kuprėnas: "Paaiškinkit man, kam apskritai yra reikalingas skirtstymas į pilnamečius-nepilnamečius?" Tai jūs ir paaiškinkit :D
    Nenukrypkit nuo temos, kalba apie rūkymą, nes galiu visuomenės nesąmonių dėl skirstymo kas galima kas ne ir aš pateikti. Ir tai jums nepatiks.
    Grįžtu prie rūkymo. Kodėl Mariui Pociui smirda po... langais nepilnamečių rūkymas? Suaugusiųjų kvepia, rūkalai kitokie. Nu.
    Kokios dar prasmės Marius ieško? O prasmė spręsti kas kitiem prasminga tai prasminga :D
    Dvigubi standartai - kodėl nepilnamečiams turėtų būti tabu? Draudimo pagrindimą prašom ant stalo.
    Jūs net nesuvokiate kokie reiškiniai vyksta visuomenėje. Keletas pavyzdžių - uždraudė JAV koduotą paštą, atsirado alternatyvos (manau ne viena, neieškojau). Iškirto silkroad parduotuvę, atsirado kalnas (kiek skaičiau 5, bet gal ir daugiau) alternatyvų. Jūs niekada niekam neuždrausite nieko. Ir tik sukelsite priešingą reakciją. Yra kažkur wiki aprašymas, neprisimenu kaip tas reiškinys vadinasi. Todėl jei norite REALIAI sumažinti rūkymą, mažinkit "kietuolių" įvaizdį. Jei bent kiek pajudintumėte smegenis, gal žvelgti pradėsite plačiau ir pamatysite, kad demonstratyviai ant stalo laikomas cigarečių pakelis yra psichologinis - parodant kad va man dzin jūsų draudimai, aš turiu ir rūkau. Ir esu kietc :)
    Nuimkit draudimus pagal amžių, dings "draudimo" ženkliukai. Ar bent atkreipėte dėmesį KAD FORMUOJAMA kietumo įvaizdis, prekybcentriuose alkoholio skyriuje rašo - neturi 18, pieno skyrius kitur. Tas pats su cigarečių įspėjimo ženkliukais - formojuomas kietumo įvaizdis.
    Pardavinėk cigaretes mokyklos valgykloje, neva "prevenciniai" reklamos dalykai dings, tai bus banalu, jokio kietumo ir galbūt suveiks - sumažės rūkančiųjų skaičius, nes tai jau bus "ne kieta".
    Daugiau
    1.13 2014-06-10 18:11
    Gintaras Grybėnas: Donatai, vargubau ar drausdamas sumažinsi rūkančių paauglių skaičių, drystu teigti, kad net padidinsi :) Pasirūpink savo vaikais, auklėk juos ne draudimais , o savo tiesioginiu pavyzdžiu, išugdyk jiems aukštą fizinę/sveikatos kultūrą, kad nuo mažens jie suprastų elementarius dalykus ir neža...lotų savęs nei rūkalais, nei alkoholiu, nei kitais destruktyviais būdais.
    Beje, mano dukra vairuoja nuo 16m, būtų pradėjus dar anksčiau, bet buki įstatymai neleidžia, per 7 vairavimio metus neturėjo jokių autoįvykių.
    Aš galiu tau paaiškinti kam skirstomi žmonės į pilnamečius ir nepilnamečius, kam jie laikomi mokykloje 12m, bet tai atskira ir labai rimta tema, nesinori offtopinti :)
    Daugiau
    1.14 2014-06-10 19:15
    Marius Pocius: Kodėl paaugliai: 1. rūkymas kuo ankstyvesniuose metuose, padaro žymiai didesnę žalą sveikatai, nei vėlyvesniuose metuose, pvz. pradėjus rūkyti nuo 13 metų, vėžio rizika yra 70%, rūkant nuo 20 metų vėžio rizika yra 31% (VU Onkologijos Institutas); 2. Procentiškai visų rūkalių mažėja, tačiau... imant vien tik paauglius, šioje amžiaus grupėje procentas didėja (11-15 m amžiaus), 2004 m - 14% 2012 - 19% (LSMU, A.Zaborskis); 3. Vaikai neturi mirties baimės jausmo, nėra susidūrę su sveikatos problemomis, nežino tikrosios pinigų vertės, todėl lengvabūdiškai pasiduoda šiam žalingam įpročiui. Suaugę žmonės prieš rūkydami įvertina ir riziką, ir kainą, o apsvarstę visus „už“ ir „prieš“, rečiau renkasi šį pražūtingą kelią. Todėl rūkančiųjų suaugusiųjų nors po truputį bet mažėja (cit. biomedicinos mokslų daktaras A.Veryga).
    Dėl Sauliaus pozicijos, kad panaikinus apribojimus dings bet koks kietumo įvaizdis ir reiškinys savaime išnyks..., galbūt ilguoju laikotarpiu, bet trumpuoju laikotarpiu būtų didžiulis bumas, ir trumpojo laikotarpio pasekmės būtų per daug skausmingos ir nuostolingos palyginus su nauda po ilgojo laikotarpio. O be to manau kad neribota laisvė ir absoliutus liberalizmas pasiteisintų tik brandžioje ir sąmoningoje visuomenėje, deja Lietuva nėra tokia.
    Daugiau
    1.15 2014-06-11 14:41
    Gintaras Grybėnas: Taip, brandi mintis :) vandens prileisime į baseiną tik tuomet kai visi išmoks plaukti, o kol ne visi moka, teks pasitenkinti dušu...
    1.16 2014-06-11 16:55
    Saulius Kuprėnas: Ponas Mariau, esu skaitęs apie ligas, kurias gali sukelti būtent rūkymas. Jūs neva rūpinatės kitų sveikata drausdami pagal amžių. Tai yra visiškas KPŠ, nes:
    jums kitų žmonių sveikata nerūpi (išskyrus artimuosius, pažįstamus ir t.t.). Tai natūralu ir suprantama.
    Toliau nusišnekat iš viso:
    suaugę žmonės prieš r...ūkydami įvertina riziką. Jo, kur gi ne. Ką jūs rūkote? :D
    Apie ką "tikroji pinigų vertė" neusprasiu, nes aš to nerūkau, ką jūs.
    Kaip ir panaikinus apribojimus bus bumas. Aha, visi mokinukai puls rūkyti. Nu.
    "Žolė" yra sveika, o smegenys turi THC jautrius receptorius. JAV nuo kažkurių ligų medikai išrašinėja medicinines kanapes. Jei tai tiesa, ponas Mariau, kodėl nepalaikote žolės dekrimilizavimo? Pagrindimas tas pats kaip jūsų - sveikata.
    Prisiminiau ne per seniausiai girdėtą BBC laidą apie cukrų ir sukeliamas ligas. Ponas Mariau ir kiti "besirūpinantys" kitų sveikata draudimais ir atėmimais, sveikinu - paaugliai dabar mažiau sirgs, apribota energetinių gėrimų prekyba nepilnamečiams.
    Sąmoningos visuomenės niekur nėra, na gal Šveicarija sąmoningiausia, bet negyvenęs ten, galiu klaidingą nuomonę susiformuoti.
    Daugiau
    1.17 2014-06-11 22:09
    Donatas Šimelis: Turiu pastebėti, kad ne itin mandagus bendravimas prasidėjo - Sauliau, niu niu niu :) Marius pateikia statistiką ir ekspertų citatas, o tu kaltini jį nusišnekėjimu ir "apsirūkymu", kažkaip nesolidu.
    Kitas dalykas - kritikuot visada lengviausia, o kokie siūlymai?
    Gintarai, kuo remiantis galima teigti, kad "vargubau ar drausdamas sumažinsi rūkančių paauglių skaičių, drįstu teigti, kad... net padidinsi"? Ar yra kokių pavyzdžių, kur panaikinus draudimus, suvartojimas sumažėja, ar čia tik teoriniai pamąstymai? Minėti pavyzdžiai, kai įvedus draudimus, suvartojimas padidėja, yra kiek abejotini - ten panašu kad nelabai ir būta tikro noro iš tikrųjų kažką uždrausti, ar tik nebūta didensio noro patiems draudėjams pasipelnyti iš to draudimo :)
    Kaip veikiančių draudimų pavyzdį galiu pateikti Singapūrą - ten pvz. už nustatyto kiekio narkotinių medžiagų (įskaitant marihuaną) turėjimą yra numatyta mirties bausmė, kuri kartais ir įvykdoma. Nesakau, kad pavyzdys sektinas, bet buvau, mačiau - jokių narkotikų ten nė su žiburiu nerasi (tą patvirtina ir statistika - Singapūras pats paskutinis pagal marihuanos sunaudojimą pasaulyje http://en.wikipedia.org/wiki/Annual_cannabis_use_by_country). Už kramtomosios gumos išspjovimą gatvėje - 500$ bauda, ir daugybė kitų atrodytų absurdiškų draudimų (pvz. draudžiama viešosiose vietose turėti savotišką kvapą turintį vaisių durian ir pan.), ir ką jūs galvojat - veikia, labai gerai veikia :) Nes baudos - kosminės, o baudėjai - nekorumpuoti.
    Tai štai jums akivaizdus pavyzdys, kaip draudimai veikia. Kokie jūsų kontrapavyzdžiai? :)
    Daugiau
    1.18 2014-06-12 01:47
    Vytautas Paulikas: Tie kas bando paaiškinti, jog draudimais nieko nepasieksi, tegu prisimena, kiek kartų savo vaikams draudė vienose ar kitose situacijose. Tikriausiai nepavyko be to apsieiti. Žinoma, geriausia, kai gali vaiką sumotyvuoti, bet gi ne visada tai įmanoma. Puikus Donato pavyzdys - draudimai veiki...a!
    Visgi reikia pastebėti, kad ir kita diskutuojančiųjų pusė taip pat nors dalinai teisi. Neužtenka vien draudimų, nes mūsų visuomenėje draudimus bandoma apeiti, o nesilaikantieji draudimų tampa "kieti", jais žavimasi, jie kopijuojami. Dėl to šalia draudimo turėtų būti ir palaikančios priemonės: švietimas, gerų ir blogų pavyzdžių viešinimas, gal net mokestinė motyvacija nerūkantiems.
    Beje, dėl absoliutaus draudimo rūkyti, liečiančio visus piliečius: Negatyvas - kas įpratęs, ras būdų kaip apeiti tokį draudimą. Pozityvas - papildomai motyvuojant finansiškai, socialiai ir kitomis priemonėmis, gal galima būtų apsieiti ir be absoliutaus draudimo, nes rūkantys savaime išnyktų (jų nepapildytų nauji aštuoniolikos sulaukę piliečiai), o dalis rūkorių suprastų, jog rūkydami per daug praranda.
    Daugiau
    1.19 2014-06-12 09:16
    Saulius Kuprėnas: Siūlymas - nesikišti. Vienas dalykas suprantamas ir pritariu - rūkymo vieta. Kiti neturėtų uostyti, jei nepatinka. Visa kita - tiesiog nesikišti, ir neskirstyti į nepilnamečius. Tai tokie patys žmonės, jei ką.
    Ne dėl statistikos pašiepiau, ja nei kiek neabejoju. Dabar norėjau pateikti nuorodą į statist...ikos departamento rodiklių duombazę, bet po jų puslapio atnaujinimo nesigaudau ten. Buvo net atskira statistika "ligos susijusios su rūkymu" ar pan. Ir skaičiai dideli buvo, daug ligonių priskaičiuojama nuo tabako. Jei daug problemų, tai uždrauskit visiem, ne vien paaugliam.
    Čia aš dar mandagiai, jei ką. O tokie kliedesiai kaip "suaugę žmonės prieš rūkydami įvertina ir riziką" taip bliamba, rizikos vertinimą atlieką, sveikatos tyrimą, nu.
    Ir visokie fufeliai ale "tikroji pinigų vertė" - kpš?
    Praėjo daug dienų nuo mano neva nemandagaus pasisakymo, tačiau nesulaukiau nei iš vieno pasisakymo apie žolės dekriminalizavimą. Juk sveika ligoniams, pagrindimas tas pats - sveikata. Uždraudžiam tabaką visiems, ne vien "tu malalėtka, tavo tėvai neadekvatūs, nuspręsim už tave". Dekriminalizuojam marihuną.
    Cukrus taip pat siejamas su ligomis, drauskim. Nepilnamečiam ypač.
    Daugiau
    1.20 2014-06-14 18:29
    Saulius Kuprėnas: Pamiršau parašyti (trūksta redagavimo galimybės), vienas pagrindinių dalykų - jums kitų žmonių sveikata nerūpi (išskyrus artimuosius, pažįstamus ir t.t.). Tai ko jūs kišatės į kitų žmonių pasirinkimus? Kas jums yra?
    Ekonominis pagrindimas - bullshitas. Galit net nerašyti - iš manęs,... nerūkančio, reketas atima tiek pat, jokio mažesnio PSD. Daugiau
    1.21 2014-06-14 18:38
    Aivaras Daukantas palaiko sprendimą Nr.1 :
    Garbiamas Gintarai,

    Kartą per savaitę lankausi mokykloje, vedu paskaitas moksleiviams asmens duomenų apsaugos tema. Po paskaitos diskutuojame su mokyklos atstovais mokyklų dėl moksleivių rūkymo. Kokią priemonę pasiūlysite mokytojai į kurios klasę ateina tvirtai sudėtas nepilnametis, vietoj vadovėlio rankose varto cigarečių pakelį arba dar geriau, susisuka cigaretę per pamoką. Ką daryti mokytojai, kad ji apsaugotų galbūt jūsų vaiką nuo tabako reklamos mokyklos suole? Ką darote jūs, kad jūsų vaiko ...bendraklasis neturėtų tabako gaminių? Vargu ar kalbomis apie sveikatą pasieksite teigiamą rezultatą. Kolegos jau pastebėjo, kad vaikų rūkymo problema turi būti sprendžiama kompleksiškai, jeigu draudžiama parduoti, tai reiškia siekiama, kad nepilnametis apskritai net neturėtų tabako gaminių, jau nekalbant apie jų vartojimą. Tik tėvai gali daryti teigiamą poveikį nepilnamečiui, juk nepatinka, kai kiti kišasi į vaiko auklėjimą. Kalbėti galima daug, akivaizdu kad nepilnamečių tabako vartojimo apimtys auga ir kalbos mažai padeda, taigi spręskime problemą kompleksiškai. Mokyklos suole su degtinės buteliu nesėdi nepilnamečiai, tai reiškia, kad Alkoholio kontrolės įstatymo 22 straipsnyje įtvirtinta savo esme analogiška nuostata veikia ir mokykloje neturime girtaujančių vaikų. Daugiau
    2. 2014-06-04 14:08
    Gintaras Grybėnas: Gerbiams Aivarai,
    Jokie draudimai dar niekad neišsprendė problemų. Duokite man bent vieną teigiamą pavyzdį ir aš pradėsiu sekmadieniais vaikščioti į bažnyčią.
    Jūs rašote "Svarbiausias valstybės uždavinys - užtikrinti, kad bausmė už padarytą nusikaltimą būtų neišvengiama". Kur jūs čia mat...ote nusikaltimą? Supraskite pagaliau, kad draudimai turi būti universalūs, tai yra galiojantys visiems, be jokių išimčių. Tik tokiu atvėju galima bandyti kažką suvaldyti. Kaip galima reikalauti iš vaikų nerūkymo kada "visi" aplink rūko? Manote, kad dvigubi standartai veikia selektyviai? NE - jie dvigubi visiems. Jei rūko suaugę, tai rukys ir vaikai, jei geria suaugę, tai gers ir vaikai, jei muša suaugę, tai muš ir vaikai, jei tyčiojasi suaugę, tai tyčiosis ir vaikai...
    Padėti šioje situacijoje gali tik samoningas vaiko apsisprendimas nerūkyti. Kaip jį pasiekti tikiusoi suprantate.
    Daugiau
    2.1 2014-06-04 15:16
    Vytautas Paulikas: Gintarai, nusišnekat:
    1. "Jokie draudimai dar niekad neišsprendė problemų." Donatas jums pateikė labai aiškų Singapūro pavyzdį. Aivaras jums pateikė alkoholio įstatymo 22 straipsnio pavyzdį. Galėčiau jums pateikti dar visą eilę pavyzdžių, bet atrodo, jog jūs selektyviai kurčias - mano pavyzdžių neišgirstum...ėt.
    2. "Kur jūs čia matote nusikaltimą?" Jei įstatymais bus numatytas draudimas rūkyti ar turėti rūkalų, tai pažeidęs tokį įstatymą, anot jūsų, nebūtų nusižengęs įstatymui? Jau nekalbu apie tai, kad bet kuris rūkantis skriaudžia kitus savo šalies piliečius (socialinės garantijos nėra diferencijuojamos pagal tai, kiek žmogus prieš save kovoja). Beje, dėl terminologijos: nepastebėjau, kad kur nors nusižengusius tokiam įstatymui, būtų siūloma laikyti nusikaltėliais.
    3. "Supraskite pagaliau, kad draudimai turi būti universalūs". Tai gal Gintarai uždrauskime ir jums naktimis vaikščioti po miestą be tėvų? Arba gal uždrauskime ir jums vartoti alkoholį, nes juk nepilnamečiams yra uždrausta? Taip pat, sekant jūsų logika, uždrauskime jums vairuoti automobilį, nes nepilnamečiams draudžiama. O gal atvirkščiai - leiskime nepilnamečiams rūkyti, vartoti alkoholį, naktimis gatvėmis šlaistytis, vairuoti automobilius?..
    4. "Kaip galima reikalauti iš vaikų nerūkymo kada "visi" aplink rūko? " O kaip galima reikalauti iš vaikų, kad nešlitinėtų gatvėmis naktimis be tėvų, vartotų alkoholį, nesėstų už vairo?
    5. "Padėti šioje situacijoje gali tik samoningas vaiko apsisprendimas nerūkyti." Ar jūsų vaikai absoliučiai visose situacijose sąmoningi? Jei net suaugę nėra sąmoningi, tai ar galima pasikliauti vaikų sąmoningumu, tuo labiau, kai reklama ir visuomenėje gajūs stereotipai ypač vaikams muša per tą sąmoningumą?
    6. "Kaip jį (sąmoningumą) pasiekti tikiusoi suprantate." Ne, nesuprantu. Abejoju, ar jūs pats suprantate.
    Daugiau
    2.2 2014-06-12 09:35
    Gintaras Grybėnas: Daktare, Vytautai Paulikai, esu dėkingas jums už „diagnozę“ :)
    Pratęsiu savo nusišnekėjimus jūsų pageidavimu nepaisant to, kad esu kurčias.
    1. Singapūras nėra joks pavyzdys, de fakto ten diktatūra (tik kitokio politinio spektro), jūs juk nenorite lygintis su šiaurės Korėja, ten nieks nerūko ir negeria :)
    Duokit, duokit man... pavyzdžių kur ir kaip veikia draudimai aš būtinai į juos pasigilinsiu ir būtinai pripažinsiu jei klydau.
    2. Atleiskite, bet negaliu pripažinti jokių kvailų įstatymų, kaip bebūtų keista tenka kai kuriems iš jų paklusti, bet tik iš baimės, nes aš negaliu pasipriešinti keleriopai galingesnei prievartai. Kvaili įstatymai draudė man rūkyti ir gerti prieš daugelį metų, manot, kad aš jų paisiau, manot mano klasiokai jų paisė? Tai kodėl dabartinis jaunimas turėtų to paisyti? (išduosiu paslaptį, šiandien procentaliai mažiau paauglių rūko nei preiš 30m. nes laisvės daugiau)
    Nekalbėkit, oi nekalbėkit apie tai kaip rūkoriai skriaudžia kitą visuomenės dalį per sveikatos (o ne socialinį) draudimą. Mane daug labiau skriaudžia tie kas dėl savo asmeninio pasirinkimo kenčia nuo nutukimo, širdies ir kraujagyslių ligų, vėžio, alkoholizmo, narkomanijos, paleistuvystės ir t.t. Rūkoriai tik menka dalis tų kas „piktnaudžiauja“ sveikatos draudimu.
    3/4. Taip, jei draudžiate tą vienam piliečiui, tai drauskite ir kitam, nematau nei vienos priežasties kodėl to neturėtų būti. Mano mažamečiai vaikai nesišlaistė niekada gatvėmis, manote, kad to nedarė dėl draudimo? Ne, ne dėl draudimo, o todėl, kad augo apynormalėje šeimoje. Tik visiškai bankrutavusių šeimų vaikai šlaistosi naktimis, ar draudimu sumažinsite tokių šeimų skaičių?
    Mopedą/automobilį/traktorių vairuoju nuo 10metų, manot mane sustabdė buki įstatymai?
    Vytautai, jūs ką nė karto nesėdėjote už vairo iki 18m.? Mano giliu įsitikinimu, ne pagal amžių reikia teises išdavinėti, o pagal brandą. Jei 10metis pakankamai brandus, tai gauna teises, o jei 30metis yra idiotas, tai tokių teisų negauna. Gatvėse bus ideali tvarka :)
    5. Ne mano vaikai nedarė sąmoningų pasirinkimų „visą laiką“, jie parūkė ir paragavo alkoholio dar prieš 18. Tačiau dabar jie nerūko ir negeria, nes patys tai pasirinko ir jokie draudimai tam neturėjo įtakos. Aš bevelyčiau pasikliauti daugelio vaikų sąmoningumu, nes kitu atveju tokie paternalistai kaip jūs vėl mus nuvairuos į totalitarizmą.
    6. Neabejokite, aš žinau ir jums galiu papasakoti. Bėda tame, kad žmonės nesimoko iš savo klaidų. Regis, Einšteinas yra pasakęs apie beprotybę, kad tai daryti tą patį ir tikėtis kitokių rezultatų. Galime lažintis, kad draudimai nieko ženklaus nepasieks :)
    Daugiau
    2.3 2014-06-12 22:48
    Giedrius Karaliūnas kritikuoja sprendimą Nr.1 :
    Kaip galima uždrausti vaikui rūkyti, jei pvz. jo tėvai rūko, jo seneliai rūko, jo visa giminė rūko...??? Juk čia didžiausias vaiko psichikos traumojimas! Vaikai intuityviai kopijuos savo tėvus ir mes rūkyti tik tada, kai patys supras, kad to nebenori. Tam gali prireikti ne vieno gyvenimo.. :)
    11. 2014-06-13 13:11
    Andrius Kasparavičius: Vaikai nėra tėvai ar seneliai, tuo ir pasakyta, kad pareigos ir teisės skirtingos. Vaikai iki pilnametystės dažnai neturi paso, neturi teisių, neturi pinigų, nevairuoja mašinos ir daug kitų dalykų.. Neturėtų ir naudoti tokių kenksmingų dalykų ant kurių gydymo dar net neužsidir...bo. Daugiau
    11.1 2014-06-14 15:03
    Simonas Audickas: Pagal psichologijos teorijas vaikus iš kelio veda ne tėvai, o draugų ir pažįstamųjų grupės. Tėvai tokiu atveju yra saugiklis (jei jie teisingai nori išauklėti savo vaikus). Tokiu atveju vaikai, ne kopijuoja tėvų elgesio žinodami, kad jis yra žalingas, tačiau tėvai yra tam tikras slenkst...is. Jei vaikas sieka, kažko daugiau, ir jam nepavyksta, jis visada ras pasiteisinimą, kad vat tėvai yra žemiau, ir nesėkmės atveju jis atsiduria ant to paties laiptelio.
    Tėvų auklėjimas, seksualinė prievarta atsiliepia daug vėliau, tačiau negalima sakyti, kad vaikas mokosi tik iš tėvų. Todėl nepritarčiau Giedriui, dėl psichikos traumavimo.
    Daugiau
    11.2 2014-06-16 10:23
    Gintaras Grybėnas: Simonai Audickai, pagal kokias tokias psichologines teorijas vaikus iš kelio veda draugų grupės? Duokite bent vieną tokios teorijos pavyzdį, labai smalsu sužinoti. Tėvai ir tik tėvai formuoja vaiko asmenybę, visi kiti (draugai, darželis, mokykla, sociumas) tik paryškina tai ką su...dėjo į vaiką tėvai. Jei tėvai įšugdė kompleksuotą ir nepasitikinčią savimi asmenybę, tuomet aplinka tik pasinaudoja tomis spragomis. Vaikas pradeda anksti rūkyti, gerti ar vartoti narkotikus? Tai ne aplinkos įtaka, o vaiko ugdymo spragos arba tiesiog bet kokio ugdymo stoka. Dažnas vaikas auginamas kaip naminis gyvūnėlis, aprengiamas, pamaitinamas ir į drželį nuvedamas. Neminėsiu prievartos (fizinės ar moralinės) kaip pagrindinio nūdienos auklėjimo įrankio. Tokioje terpėje užauginti vaikai neturi ryšio su tėvais ir pradeda ieškoti autoritetų/atramos už šeimos ribų. Disfunkcinių šeimų produktas - disfunkcinės asmenybės. Daugiau
    11.3 2014-06-21 22:50
    Povilas Tamošauskas: Priminsiu, kad vaikai patys auga, patys formuojasi asmenybes. Aplinka įtakoja labiausiai. Kas yra aplinka? Aplinkybės, esančios apie vaiko kūną. Nėra akcijos be reakcijos.
    Pamiršau paminėti, jog iš didžiosios dalies sutinku su Gintaru, nes vaiko aplinkybes formuoti pradeda tėvai,... o po to patys vaikai užsibaigia taip, kaip jiems atrodo geriausia (kas visada jau yra tam tikrų aplinkybių padarinys). Daugiau
    11.6 2014-06-22 13:03
    Simonas Audickas: " Tokioje terpėje užauginti vaikai neturi ryšio su tėvais ir pradeda ieškoti autoritetų/atramos už šeimos ribų. Disfunkcinių šeimų produktas - disfunkcinės asmenybės." Pats paklausei, pats ir paneigei Gintarai.
    Be to aš neneigiu fakto, kad tėvai įtakoja asmenybės vystymąsi, tačiau b...logą elgesį, lemia pastiprinmai ateinantys iš aplinkos, kaip ir jei vaikas nesugeba atskirti - dekoduoti socialiai žalingų veikų, tai yra išsimokslinimo, spragos. Daugiau
    LifeInstructionManual - Dodge's Information- Processing Theory of Social Problem Solving

    Home Cognitive Development Piaget's Cognitive Development Theories Information-Processing Theories Dynamic- Systems Theories Core-Knowledge Theories Sociocultural Theories Social Behavior Development Freud's Psychosexual Development Theory Erikson's Psychosocial Development Theory Watson's Behaviorism Skinner's

    11.7 2014-06-23 09:18
    Simonas Audickas: Gitarai, tikiuosi neprieisim vištos ir kiaušinio dilemos ;) Nori sužinoti teorijas, tai galima lengvai rasti internete.. jei nori paneigti teorijas - mokykis, daryk tyrimus, ir pildyk. Užtenka gyventi visuomeniniais stereotipais, pradėkim remtis faktais.
    Sutinku, kad nėra nei vieno ...žmogaus, nei vienos teorijos paaiškinančios visų faktorių ir aplinkybių įtakojančių asmens vystymąsi, bei aprėpiančio visų atvejų. Tačiau yra mokslinės literatūros, kuri aiškina žmogaus deviantinio elgesio vystymąsi, ir statistiškai reikšmingai parodoma, jog ne tėvai yra atsakingi už deviantinio elgesio formavimą(si), jie yra labiau užuovėja, sauganti nuo neigiamos įtakos tai aiškina Farrington'as. Daugiau
    11.9 2014-06-23 11:38
    Saulius Kuprėnas: Simonai, aplinka tikrai itakoja stipriai, ir del rukymo tai taip - daugiausiai vieni kitus skatina.
    Kaip jus isivaizduoja mechanizma sio draudimo - mokytojai per pertraukas eis i tualetus, uz kampo ir pan. gaudyti rukancius? Ar tikrins kisenes, kuprines ieinant i mokykla? O gal specialus reidai sp...ec. pajegu?
    Ir kokia rukanciu sukeliama problema? Didesne rizika susirgti? OK, tai vyresnius zmones reikia skatinti rukyti, vistiek jau darbingumas krenta :D
    Kodel vieniems susirgimai toleruojami, kitiems ne? Kam reikalingas skirstymas i antrarusius (nepilnamecius)?
    Uzdrauskit 100% rukyma, ir nebus problemu (sakykim).
    Daugiau
    11.10 2014-06-23 14:07
    Simonas Audickas: Sauliau, žiūri iš vienos perspektyvos. Kita yra tokia - kadangi su logika, jog parduoti nepilnamečiams rūkalų negalima, tai jie turėtų ir nerūkyti. Čia teisinėje logikoje yra spraga, nes nėra pasakyta, kad nepilnamečiams iki 18 metų rūkyti negalima. Pirkti ir parduoti negalima. Rūkyti - nepa...sakyta.
    Įvardijus, jog rūkyti, ir turėti rūkalų negalima būtų apibrėžtos teisinės ribos. Jų pažeidimas būtų lyginamas su kitais administracinio pobūdžio pažeidimais (tarkim smurtavimas prieš gyvūnus). Tokiu atveju dirbantieji su deviantiniais nepilnamečiais galėtų taikyti reabilitacines programos, kaip ir kitais teisės pažeidimų atvejais, tam, kad iš pažiūros nekaltas parūkymas neišaugtų į rimtesnį nusikalstamą elgesį.
    Apie sveikatą jau būtų galima šnekėti po to.
    Daugiau
    11.11 2014-06-23 14:23
    Gintaras Grybėnas: Negaliu aš jums padėti, Simonai Audickai, jūsų mąstymas absoliučiai ne "deviantinis", o toks standartinis, televizorinis :) Sakote, kad vaikai serga nes šaltas oras, bacilos, virusai? Jūsų valia, tik aš manau, kad ligų priežastis yra silpna imuninė sistema, negrūdintas ir nepajėgus su ...bacilomis susidoroti organizmas.
    Kam jūs čia Faringtoną minite? Jis regis viską suprato teisingai ir elgesio nukrypimus siejo su: poor parental supervision, child physical abuse, punitive or erratic parental discipline, cold parental attitude, parental conflict, disrupted families, antisocial parents, large family size, low family income etc. (matyt neskaitėte tai kuo remiatės)
    Daugiau
    11.12 2014-06-24 19:01
    Saulius Kuprėnas: Simonai, teisę palikit teisininkams - tai sritis, kurioje logika, argumentai veikia tik tada, kai "reikia". Ta loginė teisės aktų spraga dėl nepardavimo / draudimo rūkyti visiškai nieko nereiškia.
    Taip, aš žiūriu iš vienos perspektyvos:
    Kodėl 17 metų rūkančio elgesį traktuojat kaip deviantinį? (jei jau ...norit mandrais terminais kalbėti).
    Kas jūs (neapsriribojant, klausimas kiekvienam reguliuotojui) kišatės į kitų gyvenimą? Kas jūs tokie?
    Kodėl primetat savo vertybes? Jos pačios teisingiausios ar kaip? Ir visi, kurie nepaklūsta turi būti nubausti (administraciniai pažeidimai)?
    "iš pažiūros nekaltas parūkymas neišaugtų į rimtesnį nusikalstamą elgesį." Įdomu, kokia nusikaltimo grandinė - parūkai, tada .... ką?
    Apie sveikatą reikia kalbėti dabar, bet nesusijusią su rūkymu. Manau tai psichologinė žmonių, visuomenės problema - raganų medžioklė.
    Daugiau
    11.13 2014-06-28 12:28
    Simonas Audickas: Gintarai, nepaisant to, kad surinkai viską iš konteksto, bet argumentas lieka tas pats - vaikai mokosi ne iš tėvų pavyzdžio. Vaikų deviacija prasideda nuo tėvų elgesio su vaikais. Mažos šeimos pajamos, bei didelės šeimos turi išskirtinius bruožus deviantiniam elgesiui vystytis. Ir jei gerai paska...itysi straipsnį jame apie rūkymą taip pat nekalbama. Pats autorius daugiau šnekėjo apie agresyvaus ir nusikalstamo elgesio (ekonominių nusikaltimų) vystymąsi.
    Manau, reikia atskirti apie ką kalbama. Kaip jau minėjau, probleminės šeimos augina probleminius vaikus - to net neverta neigti, tačiau kaip teigiau anksčiau taip ir dabar pakartosiu, kad vaikai mokosi rūkyti daugiau iš bendraamžių nei iš tėvų. O kitas deviantinis elgesys tai yra negebėjimas adekvačiai reaguoti į stimulus, noras turėti čia ir dabar, ir prie to prisideda šeimyninės aplinkybės.
    Be to, norėjau padėkoti už mano mąstymo diagnozę, ir apgailestauti, kad man padėti negalite.
    Sauliau - neturiu, ką tau atsakyti (paprasčiausiai nesuprantu, nei argumentų, nei užduotų klausimų po diskutuojama tema).
    Daugiau
    11.14 2014-06-30 10:48
    Saulius Kuprėnas: Sakykim, man 16 metų. Kodėl, Simonai, nori uždrausti man rūkyti ir leistum tik nuo 18 metų?
    11.15 2014-07-01 07:12
    Simonas Audickas: Sauliau, todėl, kad į gatvę su dviračiu gali važiuoti tik nuo 12 ir tai, jei išklausei kursą. Šiaip galima nuo 14. Aš ne gydytojas, bet gal būtų galima vadovautis logika, kad jei pradėsi vėliau - gyvensi ilgiau, o tai neša didesnę finansinę naudą valstybei.
    11.16 2014-07-04 12:13
    Saulius Kuprėnas: "o tai neša didesnę finansinę naudą valstybei." - čia yra raktinė frazė, esat sistemininkas, sistema yra tikslas, o žmonės kaip sakė kitas sistemininkas "tik nulių suma". Mes skirtinguose pasauliuose, už tai ir nesusišnekam.
    11.17 2014-07-13 12:23
    Gintaras Grybėnas: Daug metų indoktrinacijos negryžtamai paveikia žmogaus pasaulėžiūrą :)
    11.18 2014-07-13 20:53
    Rasa Simkevice rašo apie sprendimą Nr.1 :
    Ideja puiki, bet atiminkite gerbiamieji, tik mes ir niekas kitas daugiau esame savo vaikams pavyzdys ne rūkymo, ne alkoholio suvartojimu, ne barniais, ne ginčais namuose ir ne vietoje ar ne laiku pasakytais žodžiais savo vaikams!

    Aivaro Daukanto pasiūlymas yra puikus, palaikau, bet mano mielieji, pradėkime viso šito šlamsto atsisakydami pirmiausia nuo savęs ir būkime patys pavyzdžiais savo vaikams!
    Tai veikia, toks yra gamtos dėsnis ir linkiu, kad jūsų šeimose neatsirastų nei vieno rūkančio paauglio!
    Tik jūs esate geria...usias pavyzdys jiems! Nerūkantieji ir nevartojantys alkoholio!
    Atminkite, niekas nepasikeitė - vaikai ima ir ims pavyzdį tik iš jūsų!
    Tad visi tėveliai ir esate patys tie tikrieji savanoriai pagelbėdami visais konfliktiniais klausimais savo vaikams, rodydami jiems pavyzdžius.
    Kito kelio nėra, mielieji!
    Linkiu susidoroti sėkmingai ir paskatinti visus savo draugus, pažystamus bei artimuosius atsikratyti kaip galima kuo greičiau visus mūsų visuomenėje taip smarkiai paplitusius bloguosius įpročius.
    Tad pradėkite veikti kartu!
    Daugiau
    5. 2014-06-12 03:08
    Vytautas Paulikas: Rasa, jūs tikriausiai idealistė. Aš taip pat daug idealizmo turiu. Visgi sutikdamas su jumis dėl suaugusiųjų pavyzdžio ir kvietimo būti sąmoningais, noriu pasakyti, kad tai neveiks. Per daug veiksnių įtakoja jau rūkantį: emociniai, psichiniai, socialiniai ir net hormoniniai. Nesu ...rūkęs, tačiau esu tikras, jog bet kuris rūkalius nustos rūkyti tik turėdamas kuo daugiau argumentų tam: nepalankus visuomenės požiūris, įvairūs apribojimai, socialinių garantijų mažinimas, mokestinių lengvatų netekimas... Daugiau
    5.1 2014-06-12 09:42
    Saulius Kuprėnas: Vytautai, skaitykit apie vaikų psichologiją, tada aiškinkite apie neveikimą. Vaikai iki ~5 metų surenka visus tėvų trupinius. Joks tai idealizmas, tai psichologija, pasąmonės "antspaudai" gauti iš tėvų.
    5.2 2014-06-14 17:58
    Arturas Valneris rašo apie sprendimą Nr.1 :
    Bet tai , kodėl niekam nekyla mintis uždrausti gaminti cigaretes? Tai jei viso to pilna prekyboje, TV, kine, saugusių pasaulyje, kodėl norit draust vartot vaikams ir paaugliams?..
    Bet nebus šito , bus kažkas kitas - elektroninė cigaretė... pvz.
    Manau ne į draudimus reik koncentruotis, o į kažką kuriančio.
    7. 2014-06-12 08:43
    Vytautas Paulikas: Artūrai, ar galite įsivaizduoti Lietuvą be draudimų? Ar saugiai jaustumėtės poliklinikoje, autobuse, versle, gatvėje (ne tik naktį, bet ir viduryje dienos)?
    7.1 2014-06-12 09:48
    Saulius Kuprėnas: Vytautai, linkiu jums gauti į nosį. Ne, ne dėl to, kad norėčiau nuskriausti ar pan., man iš viso muštynės, kraujas, nepatinka. Kodėl - atsakymas pačiame straipsnyje:
    http://komjaunimas.lt/kartais-gauti-i-nosi-nera-blogai/
    Kartais gauti į nosį nėra blogai

    Šiandien patekau nei į šiokią, nei į tokią situaciją. Liaudiškai sakant, gavau snukin. Bet vis tiek įžvelgiau pliusų. Bet gal pradžiai apie situaciją. Išgirdau greit atžygiuojant iš nugaros.

    7.2 2014-06-15 12:37
    Povilas Tamošauskas: Nors ir ne Artūras, bet aš galiu įsivaizduoti Lietuvą be draudimų. Poliklinikoje, autobuse, versle, gatvėje (ne tik naktį, bet ir viduryje dienos) jausčiausi saugiai. Vaizduote nesiskundžiu ir todėl pritariu Arturui, kad reikia orientuotis ne į draudimus, o į kažką kuriančio, pv...z - žinias, intelekta ir kitokį protinį išprusimą. Muštynės, smurtas, bausmės ir pan. yra kvailystės. Atsakomybė už padaromą žalą ar pasakomus žodžius - kitas reikalas. Daugiau
    7.3 2014-06-16 00:43
    Daugiau
    Į viršų
    Laiškas išsiųstas
    Jūsų el. paštas
    Antraštė
    Žinutė

    Norėdami palaikyti šią iniciatyvą, turėsite patvirtinti savo tapatybę (mob.) el. parašu arba bankiniu prisijungimu.

    Siūlome Jums 10 nemokamų tapatybės patvirtinimo būdų, jeigu tarp jų visgi nėra Jums tinkamo, kviečiame įsigyti mob. el. parašą - dalis mobiliųjų operatorių tai leidžia padaryti nemokamai, arba atsidaryti sąskaita viename iš nemokamą tapatybės patvirtinimą mums suteikusių bankų.

    Ar sutinkate su tokiomis pasirašymo sąlygomis?

    Norėdami pasirašyti iniciatyvas bei naudotis visomis kitomis Lietuva 2.0 galimybėmis, turite patvirtinti savo tapatybę. Tai galima padaryti šiais būdais:

    Reikalinga mob. el. parašo sutartis ir speciali SIM kortelė su integruotu sertifikatu. Jei dar neturite mob. el. parašo, kviečiame jį įsigyti - dalis mobiliųjų operatorių leidžia tai padaryti nemokamai.

    Reikalinga tapatybės kortelė su integruotu sertifikatu (išduota ne anksčiau kaip 2009 m.) ir kortelės skaitytuvas (plačiau) arba kvalifikuotas mob. el. parašas.

    Jei neturite sąskaitos šiuose bankuose, galite ją atsidaryti nemokamai.

    Su šiais bankais nemokamo būdo, deja, nepavyko rasti - tapatybę patvirtinti galima tik pagal gauto pervedimo duomenis, tačiau tokiu būdu Jūs gausite Rėmėjo statusą ir savo parama prisidėsite prie mūsų veiklos.

    Jūsų duomenys gali būti perduoti VRK ir kitoms atsakingoms LR institucijoms. Susipažinkite su mūsų Privatumo politika
    Esate šių bankų klientas? Nordea Medicinos