Prisijungę piliečiai
    Atgal

    Atgal Toliau Laiko/gėrio bankas

    Donatas Šimelis , 2012 m. sausio 13 d.
    Lietuva 2.0
    Vystomas

    Problema

    Gerų idėjų realizavimas yra svarbiausia, bet sudėtingiausia dalis. Jai sutekti energijos galima tarp bendruomenės narių įsteigus "laiko banko" ekonomiką.

    Klasikinis laiko bankas yra nepiniginė mainų sistema, kurioje dalyviai vieni kitiems teikia paslaugas pagal savo kompetencijas. Už turimus valandų kreditus galima gauti dalyvių paslaugas, ir atitinkamai, padarant paslaugą kitam dalyviui, iš jo perimamas sugaištų valandų skaičius. Sistemos tikslai - bendruomeniškumo ir nevartotojiškumo skatinimas, be to, atsiranda šiek tiek saugumo finansinių sunkumų atveju.

    Nuorodos

    Palaikančiųjų skaičius: 53

    Sprendimo palaikymas: 96,23%

    Sprendimai
    Pasiūlymo nr. / Pavadinimas Autorius Sprendimą palaiko
    2. Gėrio bankas

    Per(ne)miegojus naktelę su mintimis apie laiko banką, susidėliojo tokia, rodos, visai priimtina, "Gėrio taškų" koncepcija:

    • Gėrio taškai neturi nieko bendro su jokia kita valiuta ir ekonomika apskritai;
    • Siūloma sistema yra skirta tik bendruomeniškumui, visuomeniškumui didinti ir gėriui apskritai skatinti;
    • Gėrio taškai yra niekuo nepadengti (t.y. generuodami juos neturim jokios atitikties litais banke ar pan.);
    • Taškų atskaitos taškas tebunie minutė, t.y.skyręs valandą laiko gėriui skleisti aš gaunu minimum 60 taškų, tačiau to gėrio gavėjai savo nuožiūra gali jį įvertinti ir didesne suma;
    • Taškai perduodami susitikus akis į akį (pageidautina) arba virtualiai;
    • Nėra nieko panašaus į taškų emisijas ar "kreditus" - turimų taškų suma tiesiog parodo santyki tarp kiekvieno gauto ir duoto gėrio, t.y. jeigu aš daugiau gaunu negu duodu, mano taškai eina į minusą. Bendras taškų balansas visad lygus nuliui (išskyrus taškus, gautus už naudojimąsi portalu).

    Kaip tai veiktų realybėje:

    Sakykim aš esu muzikantas, kuris kaifuoja grodamas bet tam, kad išgyvenčiau, dirbu visai kitokį darbą ir muzikavimu dėl to praktiškai nebeužsiiminėju. Registruoju portale akciją "Akustinis koncertas namuose", ir pasakau, kad jis kainuos minimum 60 gėrio taškų, nes truks valandą. Mano išmaniajame telefone susigeneruoja QR kodas, kuris turi savyje duomenis apie gėrio skleidėją, pobūdį ir minimalią kainą.

    Susikviečiu savo namo bendruomenę į svečius, ateina 5 kaimynai, maloniai pabendraujam, ir galiausiai aš atlieku savo paruoštą muzikinę programą. Duodu jiems nuskenuoti savo QR kodą, jų išmanieji pagal jį supranta, kad savininkas buvo koncerte ir dabar turi skirti bent 60 taškų jo organizatoriui. Jeigu koncertas kažkam itin patiko, jie padidina skiriamų taškų sumą ir patvirtina ją. Rezultate aš turiu bent 300 gėrio taškų, o visi žiūrovai - bent po -60 taškų.

    Kaimynė Onutė, matydama kad turi minusinę gėrio sąskaitą, pasijaučia skolinga ir sugalvoja pakviesti kaimynus paragauti jos nuostabaus firminio kepsnio. Paskelbia apie tai, kaimynai užsiregistruoja, ji paruošia pietus, įveda minimalią kainą - kiek truko maisto gaminimas, bei kainą litais, po kiek turės susimest valgytojai, kad padengt savikainą. Pati turėdama pakankamai litų, gali litų ir neprašyt, tada atitinkamai pakiltų pradinė "gėrio" kaina. Vėlgi kaimynai patenkinti įvertina Onutės gėrį savo nuožiūra.

    Kitas bendruomenės narys sakykim suorganizuoja kokį kino vakarą, dar vienas - iššluoja laiptinę, sutvarko kiemą arba suprogramuoja bendruomenės internetinį puslapį - juk niekam nesmagu žinoti, kad gauni daugiau, nei duodi. 

    Panašiu principu būtų vykdomi ir visuomeniniai projektai - įvykdžius projektą būtų susirenkami gėrio taškai iš žmonių, kuriuos įtakoja įgyvendintas projektas. Prireikus finansavimo, būtų galima prašyti turtingesnių bendruomenės narių paramos litais mainais į gėrio taškus - projekto vadovas susiskaičiuotų, kiek planuoja žmonių pasiekti jo projektas ir kokia bus minimali taškų suma, ir dalį tos sumos pažada sponsoriui. Sponsorius aišku gali ir savo iniciatyva skirti litų jam patinkančiam projektui, paprašydamas už tai kažkokios sumos gėrio taškų. Sėkmingai pasibaigus projektui, žmonės, kuriuos jis palietė, vėlgi savo nuožiūra, savanoriškai, skiria tam projektui taškų, kuriuos padalina projekto komandai projekto vadovas.

    Gėrio taškai galiotų ir sumanymams - kiekvienas, kuris palaiko pateiktą pasiūlymą, turėtų galimybę skirti jo autoriui kažkiek taškų. Tokiu būdu ekspertai būtų motyvuojami skleisti gėrį teikdami visuomenei naudingus pasiūlymus ir būti už tai įvertinti.

    3. Gėrio koeficientas

    Siūloma nežymi pasiūlymo "2. Gėrio bankas" atmaina - skaičiuoti ne gauto-duoto gėrio skirtumą, bet santyki. Panašiai kaip torrentuose yra ratio, nusakantis gautų/duotų duomenų santykį, taip mūsų sistemoje būtų įvestas gėrio rodiklis. Tokiu būdu kiltų mažiau sąsajų su valiotom, nebūtų poreikio taškų kaupti, būtų išvengiama nemalonaus psichologinio momento "prasiskolinus", sėdus į minusą.

    1. Laiko banko integravimas

    LT 2.0 atveju galėtų būti įsuktas laiko mainų mechanizmas - dalyviai galėtų vieni kitiems padėti įvairiais klausimais ir dalintis valandų kreditais. Paslaugos būtų fiksuojamos, kažkiek aprašomos, kaupiama bendruomenės kompetencijų bazė, kuri galėtų praversti ir už laiko banko ribų. Tikėtina, kad dėl to paslaugų kokybė būtų kilstelėta. Taip pat dalyviai pažintų vieni kitus, ir būtų suinteresuoti į mainų sistemą pakviesti kuo gabesnių ir įvairesnių žmonių.

    ...

    O konkrečiai LT 2.0 vystymui tai galėtų padėti tokiu būdu:

    Tam tikri valandų kreditai bendruomenės pritarimu būtų suteikiami LT 2.0 svarbiausių ir geriausiai išdiskutuotų tikslų įgyvendinimui. Taip būtų galima sukaupti žmogiškos energijos potencialą ir realizuoti kažką, kas visiems svarbu. Aišku, įvedant papildomą "valiutos" kiekį, kuris nepriklauso nuo dalyvių skaičiaus, vyktų tam tikra infliacija, kurios valdymui reikalingi gana subtilūs mechanizmai (pvz. aš nesutikčiau suteikti 4 savo darbo valandų žmogui, žinodamas, kad jis tiek gaunama už gramatinės klaidos pataisymą).

    Daugiau
    Atšaukti
    Prisijunkite, jeigu norite komentuoti
    Argumentai
    • 4 Palaiko
    • 3 Neutralūs
    • 3 Kritikuoja
    • 3 Siūlo
    indre liepuoniute siūlo kaip įgyvendinti sprendimą Nr.2 :
    Super pasiulymas! Ir, manau, tinkamas butent bendruomenems.
    Pavyzdziui, rajono (Uzupis Vilniuje) ar kaimo bendruomenes. Bet gali buti panaudojama ir instituciniame, pavyzdiui, mokyklu/bureliu veikloje.

    Pamenu, atlikom tyrima apie socialines iniciatyvas kaimo bendruomenese Lietuvoje. Pavyzdiui, kaimuose ar rajonuose netoli miestu truksta sporto klubu. Atsiranda moteris, kuri ismano joga ir gali vesti uzsiemimus bei taip rinktis gerio taskus. Zmonems nereikia vaziuoti iki artimiausio miesto, bendruomenes gyvenimas pagyveja, dalyviams nereikia ...moketi, o vedancioji atranda prasminga veikla (bei veliau pati dalyvauja nemokamoje veikloje). Taip pat isivaizduoju su muzikos ar kitu dalyku pamokomis vaikams.


    Galima butu padaryti ekspermentini laiko banko panaudojimo pavyzdi, ji gerai iskomunikuoti taip pritraukiant daugiau pasekeju! Tokio projekto reklamai, manau, 'pasirasytu' LRT ar LRT2/ir savanoriskumo skatinimo NVO. Taip pat butu galima sukurti internetini eksperimento puslapi, kur dalyviai uzsiregistruoja ir matome, kiek gerio tasku jie surinko, taip isrenkamas gerio karalius/iene ar pan. Ideja butu ne tiek juos 'reitinguoti', kiek suteikti sioms iniciatyvoms zaidybine forma, taip pritraukiant ir daugiau jaunimo.
    Taip pat zmones galima nufilmuoti, kad jie papasakotu, kaip vykdo praktiskai sia "gerio programa", ir mini video istransliuoti.
    O tasku rinkimo sistema galetu buti tokia, kad tuomet, kai kazkas gauna "gerio doze", ja iraso internete prie 'gerio vykdytojo' profilio pridedamas atitinkamai tasku.

    Manau, kad projektas skatintu solidaruma, atviruma kitam, pilietiskuma bei grizima prie pamatiniu vertybiu.

    Kazkokiu budu galeciau prisideti.
    Daugiau
    4. 2012-01-13 17:40
    Donatas Šimelis: Na šiame - idėjos vystymo, etape, prisidėti būtų galima turbūt skleidžiant žinią ir renkant palaikymą - labai nesinorėtų imtis realių darbų nesurinkus pakankamo skaičiaus balsų.

    Atskiro internetinio eksperimento puslapio manau kurti nereikėtų - viskas būtų integruota į LT2, tokiu būdu padarant... ją solidžia bendruomeniškumo ir pilietiškumo skatinimo erdve - juk visas išvardintas vertybes (solidarumą, atvirumą, pilietiškumą ir kt.) šiuo projektu ir siekiame skatinti. Pradėjus nuo bendruomenių, norėtųsi, kad tas gėris persikeltų ir į valstybinį lygį, galų gale tokiu būdu gal net ir paskatinant ekonomiką - juk laimingi žmonės kuria didesnę pridėtinę vertę! :)

    Su kitomis mintimis sutinku - šaunu, kad virusas plinta! :)
    Daugiau
    4.1 2012-01-13 17:56
    Donatas Šimelis kritikuoja sprendimą Nr.1 :
    Nemažai diskutavom šia tema, o mano išvados būtų tokios: jeigu laiko valandos yra reitinguojamos, tai galų gale visa ši idėja pavirsta niekuo kitu kaip tik dar viena niekuo negeresne valiuta nei kad valstybinė. Dabar dirbi už pinigus, o laiko banko atveju dirbtum taip pat už "laiko pinigus", o ne iš geros valios ar pan. Tik tų pinigų valdytojas būtų ne valstybinis, o privatus, kas jau savaime turbūt nėra gerai.
    Tokios sistemos realiai apčiuopiamas efektas matosi tik vienas - yra apeinami mokesčiai. Bet ar tikrai no...rime skriausti mokytojus ir kitus iš mokesčių gyvenančius piliečius? Ar tai negalėtų būti trauktuojama kaip šešėlinės ekonomikos skatinimas? Kaip į tokią sistemą reaguotų finansų ministerija?

    Beje, koks tokios sistemos tikslas? Ar skatinti bendruomeniškumą, ar gaivinti ekonomiką? Jeigu tikslas yra susijęs su ekonomikos gaivinimu, tai tuo ir turėtų rūpintis už ekonomiką atsakingi ekspertai. Jei tikslas - bendruomeniškumas, tai tokia sistema neturėtų būti valstybinio lygio - mainuose dalyvauti turėtų tik draugai, kaimynai, kurie keisdamiesi paslaugomis bendrautų akis į akį. Todėl aš manau, kad tokiai sistemai nevisai vieta mūsų portale.

    Tik na nepriimkit to kaip kategoriško sprendimo - tai tik mano asmeninė nuomonė, o visuomenei pritarus ir išvysčius idėją, viskas yra įmanoma :)
    Daugiau
    1. 2012-01-12 23:11
    Justinas Dūdėnas: Aš irgi esu tikras, kad valandų reitingavimas (arba konvertavimas į tikrą valiutą) paverstų sistemą dar vienais "maximos litais", ir tai būtų žlugimas.
    Esmė yra sąžinė ir geranoriškumas: už valadą savo negali nieko kito gauti, tik valandą kito. Kol niekas nepasakys kad "už mano valandą duok dvi, nes aš geresnis prof...as" - viskas gali būti gražu. Visų gyvenimas panašaus ilgumo :)

    Dėl mokesčių tai čia klausimas iš antro galo. Teoriškai gal ir galima apmokestinti 10 litų, kuriuos duodu sesutei, tačiau apie tai, tikiuosi, niekas negalvoja. Arba, jei padedu nepažįstamai senutei pereit per gatvę - juk tai irgi paslauga! Manau kad pažindami vienas kitą automatiškai įgyjam daugiau žinių, kūrybinių impulsų, ir to rezultate - klasikinės ekonominės galios, kuri valstybei naudinga jau ir ekonomiškai. Bet sakyčiau, svarbiau pilietiškai.

    Pritariu, kad tokia sistema be bendravimo akis į akį taptų menkaverte, ir dėl to geografinis racionalumas yra būtina sąlyga. Tačiau, mano galva, tai techninis klausimas.

    Šitą parašiau Simono pakalbintas.
    Realiai manau, kad jei logiškai viskas gaunasi gerai, bet idėja tiesiog neveža - geriau nė nebandyti.
    Daugiau
    1.1 2012-01-13 00:08
    Simonas Jurkša: Idėja skamba gerai (man irgi buvo ji šovusi į galvą :)). Taip gerai kaip ir socializmo dogmos. Tol kol jos aiškinamos abstrakčiai. Bet ypatingai šiuo atveju yra svarbu labiau aiškintis technines mechanizmo smulkmenas nei kas iš to būtų gero.
    Pvz.
    - Kaip čia įvertintas pasitikėjimas(korupcija), nes žinoma - kur yra pinigai ten yra ir blogosios jų karmos :)
    - Ar sugaištas laikas sistemoje atpirktų... sistemos pliusus?
    - Jei mano "valandų" reikia visada tik vienam žmogui (nes tarkim aš siauros srities daktaras) kaip sistemoje vyktų "valandų" pakeitimas.

    Man šiuo atveju patinka tiesiog paprastas "OPENSOURCE" principas arba kaip mes tarpu-draugų dabar vadinam "UBUNTU" http://en.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_%28philosophy%29
    UBUNTU: turi per daug - daliniesi, žinai ką nors vertingo - mokai kitus. Turi laiko - darai ką sugebi geriausia nesvarbu kam...

    Kita idėja - technologiškai sukurti žmonių reitingavimo sistemą tokią kaip GOOGLE PAGERANK. - praverstų manau visur... O ypač reitinguojant politikus :)
    Daugiau
    1.2 2012-01-13 11:05
    Donatas Šimelis: Čia komentaras apie pirmąjį pasiūlyma, ane? O ką manai apie antrąjį?
    1.3 2012-01-13 11:09
    Donatas Šimelis rašo apie sprendimą Nr.2 :
    Susikūriau ripplepay accountą - išsibandykim, kaip ten veikia. Parašykit čia visi kas taip pat norit išsibandyt - susikurkim savo "tinklą" ir žiūrėkim, kas gausis :)
    7. 2012-03-20 16:21
    Rimantas Martinonis: Aš taip pat prisijungiau ir pakviečiau dar vieną sėbrą.
    7.1 2012-03-20 16:54
    Donatas Šimelis: Turbūt įsikirtau sistemą - viskas atrodo labai pritaikoma! Ir jokių pradinių įnašų nereikia, patinka, jaučiu kad anksčiau ar vėliau atsiras LT2 šitai :)
    7.2 2012-03-20 16:57
    7.3 2012-03-20 17:05
    Rimantas Martinonis: https://docs.google.com/document/d/1Ux3LG6g9zObMYKJO_A_c1NL7pNLP6exEOF1na5Atc88/edit
    Šiame faile yra formuluočių, kurios labai tinka Gėrio banko aprašymams nežiūrint į tai, kad Multitude tinklo ideologijoje yra ir komunistinių kliedesių (pavyzdžiui, atimkime ir pasidalinkime, nemo...kėkime už paslaugas ir pan.) Daugiau
    7.4 2012-03-20 18:44
    Donatas Šimelis: Didelis dokumentas, nzn kada perskaitysiu :) Grįžtant prie ripple - įsivaizduokim, kad VšĮ LT2.0 yra eilinis ripple naudotojas, kuris duoda visiems prisijungusiems prie lietuva2.net po kažkokį kreditą, sakykim 100lt. Tai kas tada gaunas - visiem kitiem belieka patiem duot 100lt kred...itą VšĮ LT2.0, ir visi gali mainytis su visais tarpusavyje to 100lt ribose, ar ne taip? :) Daugiau
    7.5 2012-03-20 20:17
    Rimantas Martinonis: Tikrai nebūtina to dokumento skaityti dabar. O dėl LT2. sąskaitos Ripple, manau anksčiau ar vėliau prasidėtų mokesčių inspekcijos svarstymai ar tai realu, nes apskaita vyktų ne tarp piliečių , neprivalančių vesti apskaitos pagal Apskaitos taisykles, o tarp Všį ir piliečių. O VšĮ, ...kaip žinia privalo bet kuriuo atveju. Ji gali tik "viduje" susigalvoti savas apskaitos taisykles, o ne su "išore". Šiaip būtų gerai jei pasijungtų finansų teisės specialistas į diskusiją...
    Daugiau
    7.6 2012-03-20 21:01
    Simonas Audickas: Rimantai, nori pasakyti, kad ir Maxima vykdo Ačiū kortelių apskaitą?
    7.7 2012-03-20 21:10
    Rimantas Martinonis: Kitas dalykas, jei būtų nustatytos taisyklės panašios į twollars.com . Ten esmė tokia, kad Všį pagal įstatymą gauna paramą ir už tai išduoda kreditus, kurie nekeičiami į tikrus pinigus, t.y. cirkuliuoja tik sistemos viduje. O tai jau nebeatitinka pinigų apibrėžimo ir netampa mok...esčių objektu. Toku būdu Vardenis Pavardenis perveda LT2 100 litų į tikrą Všį sąskaitą, o LT 2 perveda 100 netikrų litų į Vardenio sąskaitą Ripple. Tuo netikrus Ripplo pinigus ppagal susitarimą priima visi Lietuvos2 dalyviai žinodami, kad jų negalės niekada paverst tikrais pinigais. Klausimas kam tų ripplų tada reikia? Tam, kad pavyzdžiui lietuva 2 tinklapyje "nusipirkti" kitų dalyvių dėmesį į tavo projektą ar organizaciją. Daugiau
    7.8 2012-03-20 21:11
    Simonas Audickas: Aš kaip suprantau ripplepay tikrų pinigų operacijas palieka realiam gyvenime. Pats pasirenki kredito dydį su skirtingu kredito limitu. Norint nunulinti balansą ripplepay siūlo atsiskaityti įsipareigojimus asmeniškai, taip kad abi pusės derybų būdu būtų patenkintos.
    Ripplepay užsiima ...virtualių pinigų apskaita. Daugiau
    7.9 2012-03-20 21:31
    Rimantas Martinonis: Simonai, dėl Maximos atsakau tik dabar, nes tik dabar pamačiau:) Taigi, aš nežinau ar Maxima vykdo Ačiū kortelių apskaitą. Jei kas žino, būtų įdomu ir man sužinoti:) Dabar dėl ripplo. Manau, kad reikėtų į šią programą žiūrėti kaip į kibiro siuntinėjimo konvejerį. Ką kaimynai sutaria si...untinėti, jų reikalas. Gali būti auksas, gali būti vanduo ar net oras. Kitas susitarimo reikalas - ar kaimynas turi teisę pas tave vieną dieną ateiti ir pareikšti: tu per mane siuntei 10 kibirų oro, o tai reiškia, kad aš įgijau teisę esant reikalui paprašyti tuos dešimt kibirų pripildyt tikromis monetomis (nes man jų prisireikė, kad galėčiau nusipirkti dviratį tikroje parduotuvėje). Tada, tam kaimynui reikėtų atiduoti tikrus pinigus, o ripplo sąskaita "nusinulintų" (tarp tų kaimynų). Kažkas tokio matyt gaunasi su tuo ripplu:)
    Daugiau
    7.10 2012-03-20 21:43
    Donatas Šimelis: Na su salyga kad gryni pinigai čia niekad nefigūruotų, tai nelabai turėtų ir teisės kažko reikalaut, turbūt.. Reikėtų apsibrėžt, kad LT2.0 neįsipareigoja nieko išgrynint ir tiek. Viskas paremta pasitikėjimu, tai norėtųsi tikėti kad konfliktų nekiltų, bet net ir jiems kilus gautųsi, ...kad tie, kurie kažką "davė", bet negavo atgal, paprasčiausiai tuo davimu parėmė LT2.0 :) Šiaip ar taip mūsų reikalas būtų sukurti ir pasitikėjimo vertą naudotojų atsiliepimų, reitingų sistemą, panašią kaip kokiam ebay, ir nesusipratimų tikimybė manau sumažėtų iki minimumo, o litams nefigūruojant, neturėtų prie ko prisikabint ir finansistai :) Daugiau
    7.11 2012-03-20 21:52
    Rimantas Martinonis: Na, matyt taip ir gaunasi...Jei nuo pat pradžių sutariame, kad jokioj stadijoj tikri pinigai nefigūruoja, tai ir pretenzijų negali būti.
    7.12 2012-03-20 21:57
    Rimantas Martinonis: Ripplas veikia puikia, bet kyla klausimas dėl jo panaudojimo. Pavyzdžiui, aš sukūriau susitarimą dėl Ripplo vartojimo. Pagal "motyvavimo" idėją, turėčiau šaukti - "motyvuokite mane, motyvuokite mane Ripplais!". Kaži ar neužsiknistumėme bemotyvuodami vieni kitus. Galimas sprendima...s - už tam tikrą veiksmą automatiškai gauni taškus, kaip kad jau yra Lietuva2.net padaryta. Bet automatizavus kiti klausimai kyla,- įvertinimo adekvatumas, įvairūs gudravimai daug kartų spaudžiant kokį mygtuką ir pan. Žodžiu yra apie ką pagalvoti. Daugiau
    7.13 2012-03-21 12:07
    Donatas Šimelis: Na gal ne visai tokia ta motyvavimo idėja bent jau LT2.0 kontekste - motyvacija būtų tavo aktyvumo pasekoje kylantis riplų kredito limitas, kuriais tu galėtum pats pasinaudoti atsiskaitydamas už tau suteiktas paslaugas. Tik prisijungęs galėtum "nusipirkti" iš kitų bendruomenės narių... ką nors tik už tarkim 10 riplų, tuo tarpu būdamas aktyvus - jau ir už 100 ar 1000. Sukčiavimą galima pagaut techniškai - visi veiksmai šiaip ar taip registruojami, tai patikrint, ar jie nesikartoja nebūtu labai sudėtinga. Aišku nebūtų lietuviai, jei nesugalvotų kaip apeiti sistemos, jei pasirodytų kad tas apėjimas jiems naudingas, bet na jei jau deklaruojam pasitikėjimu remtas "open" pasaulėžiūras, tai pasitikėkim ir bendruomene beigi sudarykim sąlygas jai pačiai "pagauti" kenkėjus - manau tai yra įmanoma. Daugiau
    7.14 2012-03-21 13:23
    Romas Sadauskas kritikuoja sprendimą Nr.2 :
    Beprasmis žaidimas.
    8. 2012-11-08 08:55
    Simonas Audickas: argumento dėlei, gal galima būtų paklausti, kodėl?
    8.1 2012-11-10 17:15
    Donatas Šimelis siūlo kaip įgyvendinti sprendimą Nr.2 :
    Tiesa, čia nėra paminėta, kad būtų tariamasi su įvariom parduotuvėm ir kitom įmonėm, kad jos už gėrio taškus savo klientams pritaikytų nuolaidas. Tokiu būdu gėrį skleist dar ir apsimokėtų :)
    9. 2012-11-16 17:01
    Daugiau
    Į viršų
    Laiškas išsiųstas
    Jūsų el. paštas
    Antraštė
    Žinutė

    Norėdami palaikyti šią iniciatyvą, turėsite patvirtinti savo tapatybę (mob.) el. parašu arba bankiniu prisijungimu.

    Siūlome Jums 10 nemokamų tapatybės patvirtinimo būdų, jeigu tarp jų visgi nėra Jums tinkamo, kviečiame įsigyti mob. el. parašą - dalis mobiliųjų operatorių tai leidžia padaryti nemokamai, arba atsidaryti sąskaita viename iš nemokamą tapatybės patvirtinimą mums suteikusių bankų.

    Ar sutinkate su tokiomis pasirašymo sąlygomis?

    Norėdami pasirašyti iniciatyvas bei naudotis visomis kitomis Lietuva 2.0 galimybėmis, turite patvirtinti savo tapatybę. Tai galima padaryti šiais būdais:

    Reikalinga mob. el. parašo sutartis ir speciali SIM kortelė su integruotu sertifikatu. Jei dar neturite mob. el. parašo, kviečiame jį įsigyti - dalis mobiliųjų operatorių leidžia tai padaryti nemokamai.

    Reikalinga tapatybės kortelė su integruotu sertifikatu (išduota ne anksčiau kaip 2009 m.) ir kortelės skaitytuvas (plačiau) arba kvalifikuotas mob. el. parašas.

    Jei neturite sąskaitos šiuose bankuose, galite ją atsidaryti nemokamai.

    Su šiais bankais nemokamo būdo, deja, nepavyko rasti - tapatybę patvirtinti galima tik pagal gauto pervedimo duomenis, tačiau tokiu būdu Jūs gausite Rėmėjo statusą ir savo parama prisidėsite prie mūsų veiklos.

    Jūsų duomenys gali būti perduoti VRK ir kitoms atsakingoms LR institucijoms. Susipažinkite su mūsų Privatumo politika
    Esate šių bankų klientas? Nordea Medicinos