Prisijungę piliečiai
    Atgal

    Atgal Toliau Tiesioginės rinkodaros SMS'ais pažabojimas

    Vilius Simonaitis , 2013 m. balandžio 3 d.
    Mokslas Technologijos Žmogaus teisės
    Vystomas

    Problema

    • Telefonas yra ganėtinai intymus dalykas ir nepageidaujami SMS pranešimai labai pažeidžia privačią erdvę ir ramybę. Nuolat sulaukiame nepageidaujamų SMS pranešimų su nemokamomis picomis, akcijomis ir pan. Kokiu būdu telefonas atsirado kažkieno duomenų bazėje nustatyti dažniausiai neįmanoma.

      Nors reklamos siuntimas be vartotojo sutikimo nėra teisėtas, tačiau šio įstatymo niekas nesilaiko. Šiuo atveju reklamos gavėjas tampa silpnąją šalimi, nes kad atsisakyti ar apskųsti SMS reklamos siuntėją, reikia investuoti nemažai laiko ir pastangų - valstyinei institucijai turi būti pateikta SMS išklotinė, rašas, kad sutikimas nebuvo duotas ir t.t. pan. Kitaip tariant, susitaikyti su siunčiamu šlamštu yra priimtiniau, nei jį apskųsti.

      Teisės aktuose nėra tiksliai nurodyta, kokiu būdu turi būti galima atsisakyti žinučių, tik pasakyta, kad tai turi būti nemokama ir paprasta. Reklamos siuntėjai tai laisvai interpretuoja, ir gali sakyti, kad tai galima atlikti per svetainę, el. paštu, telefonu, ar per satvitarną. Realiai tvarka nėra nustatyta, todėl el. paštas nueina į dangų, o paskambinus, paprastai žmogus net nežino, kas tą rekamą siunčia ir kaip jos atsisakyti.

      Plačiau

    Palaikančiųjų skaičius: 37

    Sprendimo palaikymas: 100,00%

    Sprendimai
    Pasiūlymo nr. / Pavadinimas Autorius Sprendimą palaiko
    1. Nustatyti vienodą ir aiškią SMS atsisakymo tvarką

    Siūlau nustatyti vienodą ir aiškią tvarką, kaip tokių pranešimų būtų galima atsisakyti:

    • Pranešimai turi būti siunčiami iš įmonės registruoto abonento arba SMS paslaugos teikėjo numerio.
    • Reklamos siuntėjas visada turi identifikuoti save - SMS žinturėje turi būti nurodytas numeris, o tekste - siuntėjo ar svetainės pavadinimas.
    • Prenumeratos galima atsisakyti atsakius į gautą žinutę su žodžiu "STOP" ir/arba atskambinus SMS siuntėjo telefonu.
    • Jei žinutėje nurodoma svetainė, atsisakymą turi būti galima atlikti iš svetainės titulinio puslapio (Šis reikalavimas yra papildomas, tačiau pirminis atsisakymo būdas turi būti telefonas, t.y. per kur pranešimas gautas, per ten ir turi būti atsisakoma).

    Šis reglametavimas gali būti taikomas operatoriams arba SMS pranešimų centrams arba siuntėjams. Taip pat galėtų būti numatytas abonento SMS paslaugos blokavimas, jei siuntėjas nesilaiko tvarkos.

    2. Operatoriai turi būti spaudžiami į kampą.

    Kiekvienas turi teisę siųsti reklamas, ir kiekvienas turi teisę atsisakyti Jų. Operatorius turi leisti per savitarnos sistemą atsisakyti reklaminių ar kitokių SPAM pranešimų. Jei to nedaro - blogai.

    Atšaukti
    Prisijunkite, jeigu norite komentuoti
    Argumentai
    • 1 Palaiko
    • 3 Neutralūs
    • 0 Kritikuoja
    • 2 Siūlo
    Eimantas Vaičiūnas siūlo kaip įgyvendinti sprendimą Nr.1 :
    Reikėtų dar pridėti nurodymus apie tai, kad vartotojai neprivalo sutikti su spamo gavimu tuo atveju, jeigu registruojasi kitoms paslaugoms. Omenyje turiu tuos atvejus, kai parduotuvė siūlo savo nuolaidų kortelę, bet būtina sąlyga yra ta, kad kontaktai privalo būti naudojami "tiesioginės rinkodaros" tikslais. Vat iš čia ir prasideda visos picos už pusę kainos.
    1. 2014-04-03 13:50
    Vilius Simonaitis: Galimybė atsisakyti žinučių nepadaro žinučių siuntimo legaliu. Jei nėra vartotojo sutikimo, už tai baudžiama. Problema ta, kad už tokią "smulkmeną" mažai kas varginasi eiti kryžiaus kelius ir siekti įrodyti neteisėtumą, todėl dabartinis įstatymas neveikia.
    1.1 2014-04-03 14:19
    Vilius Simonaitis: O dėl nuolaidų kortelės, tai čia visai kas kita - tu sutinki gauti nuolaidas mainais į savo asmeninius kontaktus tiesioginei rinkodarai. Nepatinka - neimk kortelės. Antra vertus, mano žmona paveldėjo įmonės telefoną, kuris yra visose įmanomose duomenų bazėse ir nenustodamas pypsi.... Ir blogiausia - nėra kaip tų žinučių sustabdyti. Daugiau
    1.2 2014-04-03 14:22
    Saulius Kuprėnas: Kas yra tiesioginė rinkodara? SMS reklamos vienas iš tiesioginės rinkodaros elementų? Apibrėžimas gal yra?
    1.3 2014-04-04 21:24
    Povilas Tamošauskas: Taip, Sauliau. Tik SMS yra vienas iš tiesioginės rinkodaros ne elementų, o tiesiog kanalų. Tiesioginė rinkodara yra kai organizacija tiesiogiai kontaktuoja su lojaliais, potencialiais arba tiesiog klientais. SMS, el.pašto laiškai, skambučiai, pranešimai socialiniuose tinkluose, ...ir kt. Yra daugybė tiesioginės rinkodaros kanalų. Aš už tiesioginę rinkodarą, jeigu klientas yra ją užsisakęs, bet prieš tokiais atvejais kaip kad pvz. buvo man su taksi paslaugomis ar kai paskambina "iš oro" kokia moteris iš "Tele2" ar "Omnitel" ir primygtinai perša savo kvailus pasiūlymus, kurių man visiškai nereikia. Nei tai taksi firmai, nei Tele2, nei Omniteliui aš savo kontaktinių duomenų nedaviau ir nesutikau dalyvauti tiesioginėje rinkodaroje. Lai siunčia man SMS'us iš IKI parduotuvės, lai siunčia man Labas pasiūlymus, lai siunčia man Čili, su jais viskas yra gerai, nes aš su jais turiu sudaręs tam tikrų formų sutarčių, o kai ima reikštis visokie taksi, tele2 ar omniteliai, tai galiu prilyginti el. paštu gaunamiems siūlymams pasididinti penį. Daugiau
    1.4 2014-04-05 08:37
    Simonas Audickas rašo apie sprendimą Nr.1 :
    Lietuvos vartotojų institutas, gindamas vartotojų viešąjį interesą, pirmadienį išsiuntė Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriams – UAB Bitė, UAB Omnitel ir UAB Tele2 – kreipimąsi, kuriuo reikalaujama nutraukti prievartinę telerinkodarą be vartotojo sutikimo. Operatoriams nenutraukus viešojo intereso pažeidimo, Lietuvos vartotojų institutas neatmeta galimybės kreiptis į teismą.
    4. 2014-04-14 12:17
    Bolis Kemeklis rašo apie sprendimą Nr.1 :
    ne čia problema
    6. 2016-09-11 23:03
    Donatas Šimelis siūlo kaip įgyvendinti sprendimą Nr.2 :
    Ar operatorius turėtų leisti atsisakyti tik visų reklaminių pranešimų iš karto, ar būtų galima rinktis, ką sutinki gauti, ko ne? Visko iš karto turbūt nelabai gerai būtų atsisakyti, nes kai kuriais atvejais tarp tų pranešimų būna ir tokių, kurie iš tiesų yra įdomūs ir naudingi. O kad kiekvienas operatorius turėtų visų tiesiogine rinkodara užsiimančių kompanijų sąrašą, kurį galėtum supaukščiuoti - sunkiai įsivaizduoju. Gal tokį registrą galėtų turėti pvz. ryšių reguliavimo tarnyba - kiekvienas, n...orintis siuntinėti SMS arba el. laiškus turėtų ten užsiregistruot, o bet kuris pilietis - prisijungti prie šio registro ir sužymėti, kuriuos pranešimus jis pageidauja gauti, kuriuos ne. Kaip jums toks variantas? Daugiau
    5. 2014-04-25 14:43
    Simonas Audickas: esi gavęs naudingų pasiūlymų sms? :D
    5.1 2014-04-25 15:50
    Donatas Šimelis: Jo, Laisvalaikis kartais visai įdomių pasiūlymų atsiunčia :) Na ir specializuotų nedidelių parduotuvių akcijos man visai įdomios kartais :)
    5.2 2014-04-25 16:04
    Simonas Audickas: Na turbūt aš dar per mažai kur registruotas :)
    5.3 2014-04-25 16:07
    Donatas Šimelis: Kai būni "registruotas", o ne pats užsiregistruoji, tai faktas, kad nieko gero nesulauksi, bet kai pats užsisakai pranešimus, tai kiek kita situacija.
    5.4 2014-04-25 16:09
    Tadas Savickas palaiko sprendimą Nr.1 :
    Palaikau
    3. 2014-04-07 14:40
    Daugiau
    Į viršų
    Laiškas išsiųstas
    Jūsų el. paštas
    Antraštė
    Žinutė

    Norėdami palaikyti šią iniciatyvą, turėsite patvirtinti savo tapatybę (mob.) el. parašu arba bankiniu prisijungimu.

    Siūlome Jums 10 nemokamų tapatybės patvirtinimo būdų, jeigu tarp jų visgi nėra Jums tinkamo, kviečiame įsigyti mob. el. parašą - dalis mobiliųjų operatorių tai leidžia padaryti nemokamai, arba atsidaryti sąskaita viename iš nemokamą tapatybės patvirtinimą mums suteikusių bankų.

    Ar sutinkate su tokiomis pasirašymo sąlygomis?

    Norėdami pasirašyti iniciatyvas bei naudotis visomis kitomis Lietuva 2.0 galimybėmis, turite patvirtinti savo tapatybę. Tai galima padaryti šiais būdais:

    Reikalinga mob. el. parašo sutartis ir speciali SIM kortelė su integruotu sertifikatu. Jei dar neturite mob. el. parašo, kviečiame jį įsigyti - dalis mobiliųjų operatorių leidžia tai padaryti nemokamai.

    Reikalinga tapatybės kortelė su integruotu sertifikatu (išduota ne anksčiau kaip 2009 m.) ir kortelės skaitytuvas (plačiau) arba kvalifikuotas mob. el. parašas.

    Jei neturite sąskaitos šiuose bankuose, galite ją atsidaryti nemokamai.

    Su šiais bankais nemokamo būdo, deja, nepavyko rasti - tapatybę patvirtinti galima tik pagal gauto pervedimo duomenis, tačiau tokiu būdu Jūs gausite Rėmėjo statusą ir savo parama prisidėsite prie mūsų veiklos.

    Jūsų duomenys gali būti perduoti VRK ir kitoms atsakingoms LR institucijoms. Susipažinkite su mūsų Privatumo politika
    Esate šių bankų klientas? Nordea Medicinos