Prisijungę piliečiai
    Atgal

    Atgal Toliau Žiemos laikas

    Donatas Šimelis , 2011 m. sausio 6 d.
    Aplinkosauga Energetika
    Įgyvendinamas

    Problema

    Kiekvieną kartą sukant laiką atgal mano smegenai protestuoja. Kodėl? Už ką? Kam tai naudinga? Ekonomikai? Kokiu būdu? Kad ilgiau deginant šviesas el. tiekėjai daugiau pinigų gauna?

    Nežinau, gal čia aš sprendžiu pagal save, bet man rodos tikrai daugiau žmonių žiemą keliasi jau išaušus, negu kad gulasi su šviesa :) Tai taip išeina, kad dienos šviesa, kurios žiemą tiek nedaug, bendrai paėmus yra švaistoma.

    Palaikančiųjų skaičius: 140

    Sprendimai
    Pasiūlymo nr. / Pavadinimas Autorius Sprendimą palaiko
    2. Nesukiojam, paliekam vasaros laiką

    Su rodyklių sukiojimu apskritai yra problema, kad laikrodžio persukimas žmones neigiamai veikia psichologiškai. Kažkokių straipsnių buvo apie tai, kad daugiau pralošiama dėl žmonių blogos savijautos persukus laiką, negu kad iš paties laiko persukimo. Todėl manau kad geriausia būtų nesukioti to laiko, bet palikti galioti vasaros laiką! Kažkada buvo padaryta kad nesukiojam, bet gyvenom tamsoje, visą laiką žiemos laiku. Nesąmonė! Žiemą gyvenkim vasaros laiku!

    3. Atsisakyti vasaros laiko

    Kita vertus 2006 m. Lietuvoje atlikus apklausą nustatyta, kad 55% gyventojų pasisako prieš vasaros laiką, o 32% už. Be to, vasaros laikas (įvedamas paskutinį kovo sekmadienį pasukant rodykles į priekį) yra sezoninis, įvedamas dirbtinai, o žiemos – artimas natūraliam biologiniam ritmui. Iš čia ir priešingas siūlymas: atstatom žiemos laiką ir gyvenam pagal jį, nebesukiodami laikrodžių.

    1. Žiemos laikas

    Todėl siūlymas: vasaros laiką paliekam tokį, koks yra, o žiemą laikrodžio rodyklę sukam ne atgal, o pirmyn! :) Turėsim ilgesnes dienas, bus geresnė nuotaika, visi šypsosis ir plos rankutėm.

    5. Tolygus laikrodžio persukimas
    Padaryti tokius laikrodžius, kad puse metų nuo gruodžio 21 d. iki birželio 21 d. jie ilgintu parą maždaug +34 sekundėm, kita puse metų trumpintu. Tai atstotu dabartinį sukinėjimą, o tarkime 8 valandos ryto būtu visuomet artimi astronominiam rytui. Manau šis variantas būtu idealiausias. Šiuo metu yra techninės sąlygos tam padaryti tik bėda, kad tai turėtu padaryti visa Europos sąjunga ar net visas šiaurinis pusrutulis, kitaip tai būtu dar vienas nesusipratimas su laiku. Beje neaišku ka daryti su pietiniu pusrutuliu, nes ten viskas atvirkščiai...... Daugiau
    4. Laikrodžių persukimą į vasaros laiką atidėti mėnesiui iki balandžio pabaigos

    Laikrodžių persukimą į vasaros laiką atidėti mėnesiui iki balandžio pabaigos tam, kad nuo vieno pasukimo iki kito atsukimo būtų lygiai pusę metų. Be to, sukant laikrodžius balandžio mėnesio pabaigoje saulė teka valanda anksčiau nei kovo pabaigoje, todėl, esant šviesesniam rytui, bus lengviau prisitaikyti prie naujo laiko.

    Atšaukti
    Susiję balsavimai
    Laiko nesukiojimas
    Prisijunkite, jeigu norite komentuoti
    Argumentai
    • 13 Palaiko
    • 6 Neutralūs
    • 6 Kritikuoja
    • 0 Siūlo
    Donatas Šimelis kritikuoja sprendimą Nr.3 :
    Gal galėtumėte pateikti nuorodą, kur aprašomi tos apklausos rezultatai? Kažkaip turiu įtarimą, kad visi tie žmonės pasisako prieš rodyklių sukiojimą, bet ne už žiemos laiko palikimą vasarai..
    Mano giliu įsitikinimu, kiekvieno žmogaus biologinis ritmas yra individualus beigi adaptyvus - biologiškai tiek prie vienokio, tiek prie kitokio laiko, jeigu rodyklės nebūtų sukiojamos, visi su laiku prisitaikytų, tačiau čia esminis klausimas yra ar mes norim turėti šviesius vakarus, ar gyventi tamsoje? Ar, ...norite pasakyti, kad vasarą, jeigu nebūtų pasuktas laikas, Jūs keltumėtės dar prieš auštant, ir pilnai išnaudotumėte šviesųjį paros metą? Aiškumo dėlei - jei turėtume žiemos laiką, saulė Kaune šiandien tekėtų 03:48, leistųsi 20:59. Ar tikrai žmogaus biologinis ritmas pritaikytas tokiam laikui? Mano - tikrai ne. Daugiau
    4. 2011-06-09 19:39
    Živilė Zakarauskienė: Mano minėtos apklausos duomenys pateikiami šio straipsnio paskutiniame puslapyje: http://kauno.diena.lt/naujienos/miestas/miesto-pulsas/po-savaites-bus-ivestas-vasaros-laikas-339498/psl-5
    Na, dėl adaptyvumo negaliu būti tokia kategoriška - tam ir apklausa, kad kiekvienas pasisakytų už... save. O man aktualu ne tiek laikrodžių rodyklių sukiojimas, o tai, kada esu priversta keltis. Juk dirbame pagal tai, ką rodo laikrodis, o jis rodo 6 val., ir vasaros laiku, t.y. nuo kovo paskutinio sekmadienio iki spalio paskutinio sekmadienio aš turiu keltis visa valanda anksčiau – natūralu, kad mano organizmas patiria šoką, o tai atsiliepia bendrai savijautai. Nežinau, kaip kiti, o man lengviau keltis, kai jau prašvitę, o užmiegu lengviau prie tamsos. Taigi, neturiu nieko prieš, jeigu per Jonines saulė leistųsi ne 22.00, o 21.00.
    Tuo tarpu, jeigu paliktume galioti vasaros laiką ištisus metus, tai Kalėdų rytą saulė tekėtų 9.41, o tai reiškia, kad man daugiau kaip 3,5 valandos aktyvaus paros laiko tektų gyventi tamsoje.
    Daugiau
    4.1 2011-06-09 21:45
    Donatas Šimelis: Tekėtų 9:41, leistųsi 16:55. Atsukus rodyklę atgal, leistųsi 15:55 - vienaip ar kitaip tamsoje reikėtų gyventi ilgiau nei 3.5h. Turbūt nėra nė vieno žmogaus Lietuvoje, kuris eitų miegoti 4 ar net 7h vakaro, tuo tarpu besikeliantys 10h, 12h ir pan. - tikrai ne vienetais skaičiuojami ...ir jie, esant žiemos laikui, yra priversti prarasti dalį iš vos 7h šviesaus paros laiko - tai kur gi čia logika ir ekonomika? Siūlyčiau pagalvoti kokią poziciją užimtumėte, jeigu Jūsų darbo valandos prasidėtų sakykim 10h ryto, kaip kad daugelio parduotuvių darbuotojų ir pan.. Daugiau
    4.2 2011-06-10 08:25
    Živilė Zakarauskienė: Na, visai įdomu, kiek procentų dirbančiųjų sudaro prekybos darbuotojai? Ir ar tikrai visi keliasi likus, tarkim, pusvalandžiui iki darbo pradžios? Juk daugelis iš jų turi vaikų, kuriems reikia į mokyklą, ir vienaip ar kitaip keltis tenka anksčiau.
    Kad visai būtų aišku: asmeniškai man rytas... yra svarbesnis už vakarą, ir jei jau reikia rinktis, tai renkuosi daugiau šviesos ryte, nes tai man yra aktyviausia, darbingiausia ir produktyviausia paros dalis. O naktinėti galima ir tris, ir keturias valandas, jei tik labai norisi – juk niekas neverčia gultis 4 ar 7 val. vakaro, tuo tarpu daugeliui rytais keltis reikia 6 ar 7 val. ir jau 8 val. prasideda aktyvus darbas.
    Ar didelis skirtumas tarp 15:55 ir 16:55, jei iš darbo abiem atvejais tenka grįžti jau su tamsa? Paskutinė darbo valanda ne tokia svarbi ir ne tokia produktyvi, kaip pirmoji darbo dienos pusė.
    Sutinku, kad yra „pelėdžiukų“, kurie mėgsta miegoti iki pietų, ir jų tikrai ne vienetai, bet drįstu manyti, kad ir ne dauguma. Iš tikrųjų daugumą sudaro taip vadinami „balandžiai“ - žmonės, kurie lengvai keičia miego įpročius, jei kyla butinybė.
    Daugiau
    4.3 2011-06-10 08:50
    Rita Bagdo: Aš taip pat palaikau žiemos laiką, kadangi jis yra artimesnis natūraliam saulės laikui: http://www.ve.lt/naujienos/laisvalaikis/patarimai/tikrasis-laikas-saules-laikas-773687/
    yra ne vienas straipsnis aiškinantis, kaip svarbu miegoti 22-24 val., nes tuo metu ilsisi/atsistato žmogaus psich...inė sveikata (ką žmonės ignoruoja ir dėl to po kiek laiko patys kenčia). Užmigti, kol šviesu (jau pavasarį) yra sunkoka, o keltis su tamsa - juolab (taip pat sunku vaiką nuvesti miegoti, kol dar šviesu). Aš už šviesius rytus ir už sveiko miego vakarus. Daugiau
    Tikrasis laikas: saulės laikas | ve.lt

    Laikrodis rodo 7:00 - reikia keltis. Bet nesinori, nes atrodo, kad dar tik pusė 4 ryto. Vidurdienis - pats tas metas pietauti, bet vėl nesinori, atrodo, dar ne laikas...

    4.4 2013-04-29 01:15
    Saulius Kuprėnas: Iš esmės manau geriausiai būtų, kad patys žmonės galėtų pasirinkti savo asmeninį laiką, suderinę su darbdaviu, ar turintys vaikų- suderinę laiką su darželiais/mokyklom. Visur lygiagrečiai dvi grupės- vyturių ir pelėdų. Tiesiog pasirinkimo laisvė, prisiderinus su kitom šalimis, o ne... globaliai pagal svetimą dūdelę šokti, kuri, kaip matyti iš aktyvios diskusijos, ne kaip groja. Daugiau
    4.5 2013-04-29 16:22
    Kęstutis Masaitis palaiko sprendimą Nr.2 :
    Pati idėja buvo pritaikita pirmojo pasaulinio karo metu kai truko energijos gamyklose ir taip buvo bandoma sutaupyti apšvietimo sąskaita. Tačiau dabar kaitaliojimas neprisideda prie energijos saugojimo (Nuorodos anglų k. , nes lietuviai tokių studijų neatlieka): http://www.nber.org/papers/w14429

    Šiaip yra labai daug atliktų studijų kurios parodo, laiko kaitaliojimo padidina mirčių skaičių darbe ir gatvėse:
    > Eismo saugumui: http://ajph.aphapublications.org/doi/pdf/10.2105/AJPH.85.1.92
    > Saugumui darbe: http://www.amsciepub.com/doi/abs/10.2466/pms.1996.83.3.921

    Taigi manau reikia atsisakyti ir remiantis paskutinių dviejų pateiktu studijų informacija siūlau palikti vasaros laik...ą. Daugiau
    Does Daylight Saving Time Save Energy? Evidence from a Natural Experiment in Indiana

    The history of Daylight Saving Time (DST) has been long and controversial. Throughout its implementation during World Wars I and II, the oil embargo of the 1970s, consistent practice today, and recent extensions, the primary rationale for DST has always been to promote energy conservation.

    13. 2013-04-06 20:40
    Vaidotas ZINKEVICIUS palaiko sprendimą Nr.3 :
    Siulau pradziai susipazinti su gan pilnu laiko keitimo aprasymu:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Daylight_saving_time
    Ypac Vasaros laiko nutolimo nuo VIDURDIENIO grafiku : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Greenwich_GB_DaylightChart.png
    Ir pateikiu mano nuomone - baikim prievartauti gamta ir jai (ar savo kaimynams) irodineti, kad vidurdieni saule turetu teketi.
    "Pietūs (para) arba vidurdienis - dienos metas, kai saulė yra aukščiausiai danguje" - Jei sis apibrezimas jums netinka, tai as toliau ne...bediskutuoju ! ;)

    Daugiau
    6. 2011-12-24 05:25
    Audronė Šimelienė palaiko sprendimą Nr.2 :
    Nors Lietuva2 lankytojai vienareikšmiškai pasisako už tai, kad palikti vasaros laiką ir daugiau laikrodžių nesukioti, mūsų gerbiamieji valdininkai mano priešingai. Jiems labiau patinka žiemos laikas. Prisiminkime, kai L.Andikienei buvo pavykę įkalbėti Latviją ir Estiją nesukioti rodyklių ir pasilikti prie žiemos laiko, šios dvi šalys jau sekančiais metais be jokių derybų sugrįžo prie buvusios laiko sistemos. Mes, kaip iniciatoriai žiemos laiku pragyvenome dar vienerius metus, bet to jau buvo visiems gana. Vyko svarstymai seime, visi pasisakymai ir argumentai liudijo žiemos laiko neigiamą įtaką žmogaus gyvenimui visomis prasmėmis... Grįžome prie laiko s...ukiojimo ir buvome patenkinti turėdami nors vasarą daugiau šviesos. Praėjus keleriems metams, vėl viskas iš pradžių, viskas pamiršta, jokios patirties, jokių išvadų kaip nebūta.
    Siūlau, būkime aktyvūs, pareikškime savo nuomones Lietuva2 portale. Nesvarbu, ar pajėgsime įtakoti valdžios sprendimų, bet svarbu, kad jausimės pilietiški, neabejingi, drąsiai galėsime sakyti, kad valdžia mus girdi, ar negirdi...
    http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/lietuva-gali-prasyti-europos-komisijos-leisti-nekaitalioti-laiko.d?id=45626857
    Daugiau
    2. 2011-05-19 22:33
    Živilė Zakarauskienė kritikuoja sprendimą Nr.1 :
    Na, su mano "smegenais" viskas vyksta atvirkščiai. Labai gerai jaučiausi, kai rudenį rodykles pasukom atgal. O va pavasarį, kai teko pasukti vėl valanda į priekį, iki šiol atsigauti nepavyksta, jaučiuosi tikrai nekaip. Labiau nūčiau linkusi rudenį vėl sugrįžti į žiemos laiką, o nuo kito pavasario nebesukioti rodyklių iš viso.
    3. 2011-06-09 15:32
    Donatas Šimelis: Hm, įdomu, tai turbūt pirmas atvejis, kai girdžiu tokią nuomonę - buvau šventai įsitikinęs, kad tik kokie nors elektros energijos gamintojų interesų atstovautojai gali kalbėti apie tamsaus laiko palikimą :) Pasirodo nuomonių, kaip ir žmonių, yra įvairių, todėl siūlau prie šio pasiūl...ymo įvesti naują idėją, kuri apibūdintų Jūsų poziciją - žiemos laiko palikimą vasarai, žiūrėsim, gal atsiras daugiau palaikančių. Daugiau
    3.1 2011-06-09 16:14
    Živilė Zakarauskienė: Sutinku, kad būtų visai prasminga surengti apklausą ir pažiūrėti, kas už ką balsuos. Tik esu naujokė (prisijungiau tik šiandien), todėl dar nežinau, kaip tokį balsavimą užregistruoti ir kol kas apsiriboju galimybe tiesiog reikšti nomonę komentaruose :-)
    3.2 2011-06-09 16:45
    Donatas Šimelis: Na, tai turėtų būti gan paprasta: reikia užvesti pelę ant idėjos aprašymo, spausti ant iššokusio "Redaguoti", pakoreguoti pavadinimą ir aprašymą ir išsaugoti, tai tik tiek ;)
    3.3 2011-06-09 16:52
    Donatas Šimelis: Na va, puikiai, sveikinu! Tik ta frazė, likusi iš pirmojo pasiūlymo, čia kiek ne vietoj - manau reikėtų ją pašalinti. Šiaip ar taip, tuoj pulsiu kritikuoti ;)
    3.4 2011-06-09 19:19
    Daugiau
    Į viršų
    Laiškas išsiųstas
    Jūsų el. paštas
    Antraštė
    Žinutė

    Norėdami palaikyti šią iniciatyvą, turėsite patvirtinti savo tapatybę (mob.) el. parašu arba bankiniu prisijungimu.

    Siūlome Jums 10 nemokamų tapatybės patvirtinimo būdų, jeigu tarp jų visgi nėra Jums tinkamo, kviečiame įsigyti mob. el. parašą - dalis mobiliųjų operatorių tai leidžia padaryti nemokamai, arba atsidaryti sąskaita viename iš nemokamą tapatybės patvirtinimą mums suteikusių bankų.

    Ar sutinkate su tokiomis pasirašymo sąlygomis?

    Norėdami pasirašyti iniciatyvas bei naudotis visomis kitomis Lietuva 2.0 galimybėmis, turite patvirtinti savo tapatybę. Tai galima padaryti šiais būdais:

    Reikalinga mob. el. parašo sutartis ir speciali SIM kortelė su integruotu sertifikatu. Jei dar neturite mob. el. parašo, kviečiame jį įsigyti - dalis mobiliųjų operatorių leidžia tai padaryti nemokamai.

    Reikalinga tapatybės kortelė su integruotu sertifikatu (išduota ne anksčiau kaip 2009 m.) ir kortelės skaitytuvas (plačiau) arba kvalifikuotas mob. el. parašas.

    Jei neturite sąskaitos šiuose bankuose, galite ją atsidaryti nemokamai.

    Su šiais bankais nemokamo būdo, deja, nepavyko rasti - tapatybę patvirtinti galima tik pagal gauto pervedimo duomenis, tačiau tokiu būdu Jūs gausite Rėmėjo statusą ir savo parama prisidėsite prie mūsų veiklos.

    Jūsų duomenys gali būti perduoti VRK ir kitoms atsakingoms LR institucijoms. Susipažinkite su mūsų Privatumo politika
    Esate šių bankų klientas? Nordea Medicinos